Omzet Wehkamp was €433 miljoen in 2022

Omzet Wehkamp was €433 miljoen in 2022

In het afgelopen jaar behaalde Wehkamp een omzet van 433 miljoen euro. Dit is een afname van 9 procent vergeleken met een jaar eerder. Het netto verlies van het bedrijf was 22 miljoen euro.

Wehkamp publiceerde onlangs de jaarcijfers van 2022-2023. Het boekjaar van het bedrijf liep eindigde namelijk op 31 maart. Volgens de cijfers was het brutobedrijfsresultaat (EBITDA) in het afgelopen jaar 20 miljoen euro.

Hoger niveau dan in 2019

In 2021 wist het bedrijf nog een EBITDA van 46 miljoen euro te genereren. Hoewel de omzet en EBITDA vorig jaar sterk afnamen, zijn de resultaten nog boven het niveau dat het bedrijf voor corona haalde. De omzet van afgelopen jaar was bijvoorbeeld 11 procent hoger dan in 2019.

Verminderde consumentenbestedingen en hoge inflatie leiden tot kleinere winstmarges.

Het bedrijf verwacht dat de verminderde consumentenbestedingen en hoge inflatie dit jaar zullen aanhouden. Dit verkleint de winstmarges van Wehkamp, wat de groeiverwachtingen van het bedrijf voor de komende jaar beïnvloedt.

‘Turbulente tijd in de geschiedenis’

“De genormaliseerde EBITDA van 20 miljoen euro onderstreept de kracht van onze propositie, schaal en efficiëntie, evenals de toewijding van onze teams bij het genereren van een vierde opeenvolgend jaar met positieve resultaten. Dit is zo’n turbulente tijd in de geschiedenis, gekenmerkt door een pandemie, conflict in Oekraïne en de impact daarvan op inflatie, consumentenvertrouwen en druk op wereldwijde supply chains. Toch hebben we veerkrachtige resultaten kunnen leveren en blijven we investeren in onze multi-facia groeistrategie”, aldus Graham Harris, Group CEO van moederbedrijf WRG.

‘We hebben nu het platform en de capaciteit om ons bedrijf verder uit te bouwen.’

“We hebben nu het technologische platform en de operationele capaciteit om ons multi-facia bedrijf verder uit te bouwen. Daarnaast blijven we ons assortiment uitbreiden en onze eigen merken ontwikkelen. De categorie herenmode boekte dit jaar mooie vooruitgang met de lancering van een nieuwe shop, Union River. Onze Private Label activiteiten zijn verder uitgebreid door de verwerving van de exclusieve rechten van het merk CoolCat, onze categorie beauty heeft sterkere relaties opgebouwd met toonaangevende luxe merken en onze kinderkleding business bij Kleertjes.com maakt nu gebruik van het logistieke en technologische platform van de groep.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten