lightspeed ecommerce

Wehkamp neemt Kleertjes.com over

Wehkamp neemt Kleertjes.com over

Wehkamp heeft Kleertjes.com overgenomen. De overname volgt in een jaar waarin Wehkamp een recordomzet van 729,5 miljoen euro heeft gedraaid. Door de overname moeten bestellingen sneller bezorgd worden, de site verbeteren en het assortiment verder uitgebreid.

Kleertjes.com, in 2003 opgericht door Claudia Willemsen, zal de naam behouden, omdat die zeer bekend is onder de doelgroep. Volgens Wehkamp moeten klanten van de kindermodewebshop geleidelijk snellere leveringen, latere besteltijden, aanvullende assortimenten en een verbeterde website-ervaring zien.

Kleertjes.com behoudt de naam

“De overname zal ook de positie van beide bedrijven in de belangrijke kinderkledingmarkt, die centraal staat in Wehkamp’s focus op het gezin, verder versterken”, zo meldt het online warenhuis in een persbericht. Met de overname wil Wehkamp dé Nederlandse online retailer voor kindermode worden.

Wehkamp wil dé Nederlandse kindermoderetailer worden.

In achttien jaar tijd is Kleertjes.com uitgegroeid van een eenmansbedrijf met de zolder als magazijn tot een bedrijf waar ongeveer vierhonderd mensen werken. Wehkamp wil met de overname haar expertise in ecommercetechnologie, fulfilment en assortimentsamenstelling inzetten om het merk nog verder te laten groeien. “Door de operationele kant van de bedrijven bij elkaar te brengen, zal kleertjes.com in staat zijn om snel en efficiënt te blijven groeien door gebruik te maken van de kracht en schaal van Wehkamp.”

‘Ieder gezin bedienen met ons assortiment’

Wehkamp’s CEO Graham Harris zegt zeer verheugd te zijn met de overname. “Hiermee kunnen wij onze sterke ecommercepositie verder uitbouwen en volledig voldoen aan onze ambitie om ieder Nederlands gezin te bedienen met ons assortiment in mode en wonen.”

Wehkamp verwacht niet dat er personeel ontslagen hoeft te worden als gevolg van de overname en beide bedrijfslocaties van Kleertjes.com, in Hilversum en ‘s-Heerenberg, blijven operationeel.

Omzetrecord voor Wehkamp

Tegelijkertijd met de overname van Kleertjes.com, maakt Wehkamp ook de jaarcijfers bekend. De consumentenomzet eindigde op 729,5 miljoen euro, wat een stijging is van maar liefst 22 procent in vergelijking met een jaar eerder. Ook wist het warenhuis voor het tweede achtereenvolgende jaar winstgevende groei te overleggen. In de categorie kindermode steeg de omzet van Wehkamp met 46 procent.

De omzet van Wehkamp.

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch

Gerelateerde berichten