Klantenservice-software Robin breidt uit naar België

Klantenservice-software Robin breidt uit naar België

Het Nederlandse bedrijf Robin is sinds deze maand uitgebreid naar België. De klantenservice-tool was al actief in ons land met klanten zoals Centralpoint, Lensonline en speelgoedwinkelketen Fun, maar heeft hier nu ook een dedicated team actief. Robin België wordt gerund door Koen Prikken en krijgt daarbij hulp van marketing-assistent Nele Cleeren.

Robin bestaat al enkele jaren, maar lijkt pas sinds kort weer helemaal terug te zijn van weggeweest. Het afgelopen jaar groeide de omzet dan ook met 600 procent ten opzichte van 2014. Een uitstap naar België lijkt dan een logisch vervolg.

Het team hier zal aangestuurd worden door Koen Prikken, die ervaring heeft met het leveren van klantenservice-oplossingen voor bedrijven als VRT, Luminus, Sanoma en de Persgroep. “Ik ben ervan overtuigd dat de ecommerce-industrie in België in snel tempo haar achterstand ten opzichte van haar buurlanden aan het goedmaken is”, zo zegt hij. “Persoonlijk ben ik ervan overtuigd dat uitmuntende service daarin een cruciale rol speelt.”

Meer dan klantenservice-software
De software van Robin valt te integreren met het ecommerce-systeem van een webwinkel en de webwinkelier kan zo direct zien hoeveel sales door het klantenservice-team worden gerealiseerd. Klantdata en conversaties uit alle kanalen worden in één central team-dashboard getoond, waardoor het gemakkelijker is om actief persoonlijk klantcontact te onderhouden op het juiste moment in het koopproces. Medewerkers zien in één oogopslag welke vragen nog niet beantwoord zijn, per teamlid en per webwinkel. Daarnaast is het mogelijk om met Robin een live-chatfunctie aan te bieden in de webwinkel, zodat klanten direct contact kunnen opnemen indien ze dat willen.

Klanten en partners van Robin
In Nederland werken webwinkels als Klein, Shoeby, MS Mode, Koopjedeal en Open32 met Robin. Robin valt te integreren met de webwinkelsoftware van Shopify, Lightspeed (voorheen SEOshop), Magento en Bigcommerce.

De software van Robin

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten