menu

Infographic: het testen van je landingspagina’s

Infographic: het testen van je landingspagina'sVoor een webwinkel zijn landingspagina’s erg belangrijk. Het zijn de pagina’s waarop mensen je site binnenkomen en hopelijk wat bestellen. De landingspagina’s moeten dus goed in elkaar zitten en de bezoeker alles behalve wegjagen. Door te testen en te experimenten kom je erachter wat voor landingspagina het beste werkt. Dit kan met A/B-testen of met multivariate testen, zoals deze infographic uitlegt.

Nu hebben we hier op Webwinkel Weblog al vaker geschreven over A/B-testen, maar de multivariate test bleef daarbij toch altijd onbesproken. Terwijl ook dit een zeer handige test kan zijn. De multivariate test (of MVT genoemd) is een proces waarbij meer dan één onderdeel van een website in een live-omgeving worden getest. Eigenlijk zijn het gewoon meerdere A/B-testen, maar dan tegelijkertijd op één pagina. Waar je bij een A/B-test de beste van twee varianten wil bepalen, daar test je met een multivariate test de doeltreffendheid van in principe onbeperkte combinaties.

Invesp, dat zelf dergelijke testen uitvoert in opdracht van haar klanten, heeft een infographic gemaakt waarin ze ingaan op deze twee soorten testen en waar je op moet letten als je een A/B-test of multivariate test uitvoert.

Tags

Reacties