menu
lightspeed ecommerce

Eerste keynotes Webwinkel Vakdagen 2020 bekend

Op woensdag 29 en donderdag 30 januari vindt het grootste ecommerce-event van de Benelux weer plaats: de Webwinkel Vakdagen. Ecommerce News ging alvast in gesprek met de organisatie over de eerste keynotes.

De Webwinkel Vakdagen is al jarenlang hét event voor de ecommerce. Met 280 exposanten, 200 lezingen en diverse keynotes tijdens deze veertiende editie kunnen de ruim 13.000 bezoekers traditiegetrouw de nodige inspiratie opdoen.

Ook dit jaar is organisator OGZ erin geslaagd om grote namen aan zich te verbinden. Ecommerce-experts van onder andere Adyen, Jumbo, Markplaats en CM.com delen hun visie en tips over de veranderende branche. Zo vertelt Roelant Prins, commercieel directeur van het betaalplatform Adyen, over de successen en de leermomenten in de weg naar de beursgang.

Strategie en groei één van de hoofdthema’s

Iemand die daarover kan meepraten is Jan Saan, technisch directeur bij CM.com. Het technologiebedrijf vroeg enkele maanden geleden een beursnotering aan en wil het geld dat daarmee wordt opgehaald inzetten om de buitenlandse groei te versnellen.

In beide presentaties staat het thema ‘strategie en groei’ centraal, dat dit jaar één van vijf hoofdonderwerpen vormt. Binnen dit thema draait het onder meer om het vergroten van het marktaandeel, technologische verbeteringen en financiële bronnen, onderwerpen waar Roelof en Jan vanuit eigen ervaring veel over kunnen vertellen.

Ecommerce blijft booming business

Ook de platformeconomie vormt deze editie een belangrijk thema. Met name de term ‘platformisering’ zal regelmatig voorbijkomen. Binnen deze beweging staat het aanbod niet langer centraal, maar de klantvraag. Annemarie Buitelaar, algemeen directeur bij Markplaats, vertelt hoe zij hiermee omgaat en legt uit hoe je als ondernemer het optimale uit platformverkopen haalt.

Colette Cloosterman-van Eerd, Chief Customer Officer bij Jumbo, houdt zich dagelijks bezig met het inventariseren van klantwensen. In haar presentatie legt ze uit hoe het familiebedrijf jaar na jaar weet te groeien door de klantverwachtingen te overtreffen.

Groeimogelijkheden zijn er in de ecommerce namelijk nog genoeg. Naar schatting wordt er in 2021 wereldwijd 4,5 triljoen dollar omgezet in de branche, oftewel een bedrag met achttien nullen. Om de beste strategie te bepalen voor jouw onderneming geven deze, en andere presentaties, je hopelijk een duwtje in de juiste richting.

Voorkom keuzestress

Waar in de keynotezaal onder leiding van Wijnand Jongen dieper wordt ingegaan op vraagstukken rondom visies en strategieën voor de langere termijn, worden in de elf lezingenzalen voornamelijk onderwerpen uit de dagelijkse praktijk besproken. Hoe zorg je er bijvoorbeeld voor dat jouw bedrijf relevant blijft? En welke stappen kun je ondernemen om de strijd aan te gaan met grote(re) ecommerce-spelers?

Ook op de beursvloer zelf is van alles te beleven. Zo zijn er ruim 280 exposanten die uiteenlopende ecommerce-oplossingen bieden, variërend van betaalsystemen tot logistieke oplossingen en webwinkelsoftware. Verder presenteren de expertgroepen van ShoppingTomorrow hun resultaten van het afgelopen onderzoekjaar.

Om het optimale uit deze twee dagen te halen, is het dus geen overbodige luxe om alvast een blik te werpen op het overzicht dat de organisatie heeft samengesteld. Ecommerce News is uiteraard van de partij. Wil jij je ook het nieuwe jaar goed beginnen? Meld je dan snel aan voor een gratis ticket.

Tags

Reacties