menu

Webwinkel Vakdagen 2019 vandaag van start

De deuren van de Jaarbeurs in Utrecht gaan straks om 10 uur open voor bezoekers van de Webwinkel Vakdagen. Een groot deel van onze redactie zal vandaag en morgen ook aanwezig zijn op de beursvloer om rond te struinen en wat interessante partijen te spreken. Zien we jou daar?

Het is alweer de dertiende editie van dit ecommerce-event dat in 2007 begon als een kleine, specialistische vakbeurs. Ecommerce was destijds ook nog lang niet zo volwassen als het nu is en de Vakdagen zijn mooi meegegroeid met deze industrie.

Voor dit jaar verwacht organisator OGZ zo’n 13.000 geïnteresseerden te verwelkomen op de ruim vijftienduizend vierkante meter aan beursoppervlakte. Die beurs werd in voorgaande edities straks verdeeld in diverse thema’s, maar dat heeft de organisatie voor dit jaar wat meer losgelaten.

Van analytics tot personalisatie

Dat betekent niet dat er helemaal geen thema’s aan bod komen. Dit jaar zal het tijdens de Webwinkel Vakdagen met name gaan over zaken als analytics, conversie, customer journey, logistiek en betalen. Ook de opkomende populariteit van marktplaatsen, het behalen van meer rendement, personalisatie en de IT achter het online shoppen zullen regelmatig voorbijkomen. Onder andere in één van de twaalf lezingenzalen.

‘Doel blijft: kennis delen én prikkelen’

“De Webwinkel Vakdagen is een onmisbaar evenement voor iedereen die meer wil weten over zijn of haar interessegebied binnen de ecommerce sector. Het is precies daarom dat we het programma zo breed opzetten”, legt OGZ-directeur Han Bosman uit. “Toch vergeten we nooit de inhoud, we wegen elke keynote en presentatie op toegevoegde waarde. Het blijft ons doel om kennis te delen én om te prikkelen.”

Grote namen delen hun ecommerce-kennis

Zo zullen onder andere experts van Google Nederland, Zalando en The Walt Disney Company hun visie, tips en kennis delen. Google vertelt hoe ecommerce-bedrijven hun groei kunnen versnellen, Zalando zal praten over ‘connected retail’ en Walt Disney legt uit hoe het bedrijf wil groeien en tegelijkertijd de consument direct wil kunnen bedienen.

Tags

Reacties