Webwinkel Vakdagen komt 7 en 8 juli met zomer-editie
De laatste editie van de Webwinkel Vakdagen vond plaats in januari 2020. Die van dit jaar ging helaas niet door. Gelukkig komt de organisatie al snel met een alternatief. Op 7 en 8 juli wordt de Webwinkel Vakdagen Summer Edition gehouden in Jaarbeurs Utrecht.
Het is op een iets ander moment in het jaar en in een iets andere uitvoering. Vandaar ook de toevoeging ‘Summer Edition‘. Het was lange tijd onzeker of en in welke hoedanigheid de Webwinkel Vakdagen zouden plaatsvinden.
Doorstroomlocaties zijn weer opengesteld
Maar op 28 mei werd de volgende stap van het openingsplan voor de samenleving bekendgemaakt. Een van de onderdelen is het openstellen van doorstroomlocaties. Hierdoor kunnen er vanaf aanstaande zaterdag weer beurzen plaatsvinden in de Jaarbeurs Utrecht. En het eerstvolgende evenement die volgens dit protocol plaatsvindt is dus de Webwinkel Vakdagen Summer Edition.
De Webwinkel Vakdagen Summer Edition bezoeken kan zonder test of vaccinatiebewijs.
Belangrijk om te weten is dat voor deze beurs de regels gelden van een doorstroomlocatie en niet die van een evenement. Bezoekers kunnen de Vakdagen dus bezoeken zónder zich vooraf te laten testen of een vaccinatiebewijs te moeten tonen.
Binnen veel ruimte, desinfecteren en 1,5 meter afstand
Dat betekent niet dat er binnen laconiek wordt omgegaan met de huidige maatregelen. Er zijn brede gangpaden en voldoende plaatsen om je handen te desinfecteren. Ook zijn er ruimte netwerklocaties verspreid over de beursvloer, zodat er kan worden uitgeweken mocht het toch te druk worden bij de stands. Ook in de zalen waar lezingen worden gehouden, kan de anderhalve meter afstand worden gewaarborgd, zo verzekert de organisatie.
Tal van sprekers aanwezig
Afgezien van de bekende beursvloer vol stands is er uiteraard ook weer ruimte voor inhoudelijke lezingen. Zo spreken ondernemer Bas Urlings en Gerard Bakker (PostNL) over hoe je als webwinkel succesvol opereert op een online marktplaats, spreekt Willem van Rijswijk (Vegan Masters) over het belang van co-creatie door middel van user-generated content en gaan Stephan Mulders (Intertoys), Luke Theissling (Paazl) en Lucas Hullegie (Fietskoeriers.nl) het hebben over conversieoptimalisatie en verduurzaming voor omnichannel-retailers.
Toegang tot de Webwinkel Vakdagen Summer Edition is gratis. Wél is er een maximum aantal tickets beschikbaar, dus snel aanmelden wordt aanbevolen. De deuren van de Jaarbeurs in Utrecht zijn op woensdag 7 en donderdag 8 juli geopend van 10.00 tot 17.00 uur.
Reacties