menu

De nieuwe webwinkels van 2010

Nu de ecommerce branche heeft bewezen geen eendagsvlieg te zijn, en webwinkels recordomzetten behalen, besluiten steeds meer veelal bestaande merken hun eerste stappen te zetten in webwinkelland. De belangrijkste nieuwkomers van 2010 op een rijtje.

WE
In januari 2010 besloot kledingwinkel WE zich bij de groeiende lijst van online retailers te voegen. TNT Post, Neckermann.com en Eperium droegen zorg voor de ontwikkeling van de hele webshop. Linda de Graaff, ecommerce manager van WE Fashion, zegt in de eerste dagen van de webshop: ” In vier maanden tijd is de hele keten opgebouwd waarbij we in enkele dagen tijd al 1.000 orders hebben mogen ontvangen, en daar zijn wij heel blij mee.” (bron: Eperium.nl)

M&S Mode
Begin februari gaat ook M&S mode online. Via Msmode.nl wordt de collectie van het merk online aangeboden, en wie voor zes uur ’s avonds bestelt heeft zijn bestelling de volgende dag al in huis. Msmode.nl is net als de WE webshop ontwikkeld door Eperium en maakt ook gebruik van de one-stop-shop ecommerce oplossingen van TNT Post.

VanVoordeel.nl
Eén van de weinige webshops in het rijtje die geen kleding aanbieden. RTL opende in februari met VanVoordeel.nl zijn eigen webwinkel. De winkel verkoopt verschillende producten van A-merken tegen een actieprijs. De producten zijn 24 uur beschikbaar of zolang de voorraad strekt.

Napapijri
Het Italiaanse kledingmerk Napapijri startte 1 maart een eigen webshop. De gehele collectie van het merk, dat voornamelijk outdoor kleding verkoopt, is beschikbaar voor klanten in Europa en de VS. Vanaf winter 2010/2011 kan er ook vanuit Japan besteld worden.

Society Shop
Begin maart startte ook The Society Shop een eigen webshop. De aanbieder van luxe herenkleding verkoopt zijn assortiment online via een Engelstalige website, die binnen twee jaar de omzet van het gemiddelde fysieke filiaal zou moeten halen. The Society Shop belooft online shoppers dat artikelen nooit uit de voorraad zijn. Als iets niet beschikbaar is in het magazijn dan wordt de collectie van de negentien fysieke winkels aangesproken, is het ook daar niet te vinden dan verdwijnt het artikel uit de webshop. Alle webwinkel activiteiten van The Society Shop worden waargenomen door ISM eCompany, dat eerder de kledingmerken Arrow en Turnover ondersteunde. (bron: Twinkle magazine)

Sissy Boy
Een andere nieuwkomer die sinds begin maart online is, is de webshop van Sissy Boy. Deze kleding- en interieurketen verkoopt online een klein deel van haar collectie. Uit elke categorie is een aantal artikelen te verkrijgen, verwacht wordt dat de collectie later uitgebreid zal worden.

McGregor
Half maart opende de webshop van McGregor. De volledige collectie van het kledingmerk wordt via de website aangeboden aan klanten in Europa, de V.S., het Midden Oosten en Afrika. Jan Paul ten Hopen, commercieel directeur van McGregor, zegt over de webshop: “We zijn ervan overtuigd dat we met deze stap ons merk verder ontwikkelen en extra consumenten service kunnen verlenen.” (bron: Textilia)

Onedayforher.nl
NRC media komt na Onedayonly.nl eind maart met Onedayforher.nl. De webshop gaat uit van hetzelfde principe, aanbiedingen die net als bij VanVoordeel.nl slechts één dag geldig zijn, maar dan speciaal gericht op vrouwen. 

Grazia
Vandaag opende de webshop van het tijdschrift Grazia haar spreekwoordelijke deuren. De trends uit het tijdschrift zijn nu dus ook online te bestellen op Graziashop.nl. De webshop biedt een mix van Amerikaanse, Italiaanse, Franse, Nederlandse en Scandinavische merken en wordt elke week aangevuld met nieuwe items. Grazia is hiermee het eerste Nederlandse magazine met een complete eigen webshop. 

Zara
Al enige tijd wordt gespeculeerd over de webshop van Zara, die najaar 2010 online zou gaan. Helaas zal het assortiment dan nog niet beschikbaar zijn voor Nederlandse klanten, de keten opent eerst webwinkels in Spanje, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië en Portugal. Daarna is Nederland wellicht aan de beurt.

 

Tags

Reacties