Dutchies beste nieuwe ecommerce-speler

Dutchies beste nieuwe ecommerce-speler

Gisteravond werden, tijdens het jaarlijkse award-gala in Grand Hotel Huis ter Duin, voor de 23ste keer de Shopping Awards uitgereikt. Dutchies, een nieuwe webshop met handgemaakte leren telefoonhoesjes en tasjes met verwisselbare straps, mocht daarbij de PayPal Beste Starter Award in ontvangst nemen.

De Shopping Awards is dé prijsuitreiking voor de ecommerce. Met alweer de 23e editie werd er weer een mooi feestje georganiseerd. Met Dione de Graaff als presentatrice werden er dit jaar 29 publieksprijzen, 6 vakjury-awards, de Ecommerce 50 en de DHL Beste Webwinkel van het Jaar-Award uitgereikt.

Shopping Awards Vakprijzen

Voor vijf thema’s die spelen in ecommerce zijn er vakprijzen. Dit jaar zijn dit duurzaamheid, b2b, marketplaces, nieuwe technologieën, beste ecommerce manager en de beste starter. De winnaars van deze prijzen zijn gekozen door een vakjury, op basis van een ingediende motivatie en een presentatie.

Dutchies winnaar PayPal Beste Starter Award

Hierbij kwam Dutchies als winnaar uit de bus als beste nieuwkomer. Bij de Beste Starter Award wordt de winnaar bepaald door een vakjury onder leiding van Jesse Weltevreden, Professor Digital Commerce bij de Hogeschool van Amsterdam. Dirkjan Vis, eigenaar van Ecommerce News, is hierbij een van de 6 juryleden.

Het ondernemerschap gaf bij de PayPal Beste Starter Award de doorslag.

Op het podium lichtte Weltevreden de keuze kort toe: “Met name het pure ondernemerschap, het verhaal achter deze webshop en het feit dat zij dit 100% op eigen kracht realiseren is ongekend.” De award is bedoeld om startende ondernemingen die producten en/of diensten online verkopen een platform te bieden waarop zij zich zelf kunnen presenteren.

Vanuit Ecommerce News zijn we uiteraard onder de indruk van alle award-winnaars. Een Shopping Award is dé bekroning van goed werk binnen deze sector. Maar de beste nieuwkomer heeft altijd onze extra interesse. Eerdere winnaars bleken regelmatig ware disruptors in hun productcategorie, manier van aanpak of snelle groeiers die bestaande spelers uitdaagden met innovatie en snelle groei.

Andere vakprijzen:

  • Amazon Marketplace Seller Award: Super Ninja
  • DS Smith Sustainability Award: MetOlijf.nl
  • Youwe B2B Award: Prefabmaat.com
  • PostNL Nieuwe Technologieën & Innovaties Award: Q-Park
  • Mollie E-commerce Manager Award: Mariska van der Burg, e-commerce manager bij Geisha Fashion.

Ecommerce50-winnaar: Notbranded

De Ecommerce50 is de lijst met snelst groeiende ecommercebedrijven, onderzocht door EY. Deze lijst wordt dit jaar aangevoerd door Notbranded met ruim 400 procent groei, gevolgd door Cloudpillo. Bono maakt de top-3 compleet. Een volledig overzicht van de uitslagen is te vinden op de site van de Shopping Awards.

Winnaars van de publieksprijzen:

Applicatie (App): Kaartje2go
Platformen & Marktplaatsen: Gaslicht.com
Bouwmarkten: Ventilatieshop.com
DIY Hobby: Winparts.nl
Elektronica & Telecom: Cameranu
Eten: The Butchery
Drinken: Wijnvoordeel
Supermarkten: PLUS
Dier: Welkoop
Tuin: BBQ Experience Center
Badkamer & Keuken: Saniweb
Slapen & Bedtextiel: M line
Wonen: fonQ
Woonaccessoires: Pip Studio
Dames- & herenmode: Je m’appelle
Baby- & Kindermode: Zeeman
Ondermode & Lingerie: boxers.nl
Juweliers & Mode Accessoires: Zonnebrillen.com
Schoenen: Footlogics
Drogisterijen: DeOnlineDrogist.nl
Hair & Beauty: Pink Gellac
Parfumerie: Deloox
Erotiek: Willie.nl
Reizen: TUI
Speelgoed & Games: Agrispeelgoed.nl
Sport & Vrije Tijd: Protest Sportswear
Warenhuizen: Wehkamp
Groothandels: Isolatieshop

Welkoop wederom winnaar DHL Beste Webwinkel van het Jaar

Last but not least, mocht Welkoop voor het tweede jaar de DHL Beste Webwinkel van het Jaar-award mee naar huis nemen. Iets dat niet meer is gebeurd sinds 2012-2013, toen Coolblue bij twee opeenvolgende edities van de Shopping Awards werd uitgeroepen tot beste webwinkel.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten