Ecommerce News

Mother’s Earth winnaar Beste Starter Shopping Award

Mother’s Earth winnaar Beste Starter Shopping Award

Afgelopen vrijdagavond 28 maart werden de prijzen van de Shopping Awards weer uitgereikt. Het was alweer de 24ste editie van dit jaarlijkse awardsfeest. Online supermarkt Picnic won de ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’. Beste nieuwkomer was Mother’s Earth, een webshop met duurzame en natuurlijke was- en schoonmaakproducten.

De Shopping Awards, jaarlijks uitgereikt tijdens een heus gala in Grand Hotel Huis ter Duin, zijn belangrijke prijzen voor de ecommerce in Nederland. Webshops kunnen meedoen in verschillende categorieën en er zijn publieksprijzen (op basis van klantstemmen) en vakprijzen (op basis van een jury). Vanuit Ecommerce News Nederland feliciteren we uiteraard alle winnaars. Al hebben we zelf vooral veel interesse in de beste nieuwkomers. Dirkjan Vis, eigenaar van Ecommerce News en auteur van dit artikel, mocht dit jaar hierbij weer in de jury deelnemen.

Mother’s Earth wint PayPal Beste Starter Award

Dit jaar werd de PayPal Beste Starter Award gewonnen door Mother’s Earth. Ze lieten hiermee twee andere sterke starters achter zich: het parfummerk NORD en Amici Cosmetics. Tijdens de uitreiking noemde juryvoorzitter Jesse Weltevreden, professor in Digital Commerce aan de Hogeschool van Amsterdam, de inzendingen dit jaar van hoog niveau. De snelle groei en de professionele aanpak van Mother’s Earth gaf uiteindelijk de doorslag. De jury ziet veel potentie in Mother’s Earth, juist omdat ze van iets alledaags als wassen iets betekenisvols maken.

Die verwachting is niet zomaar uit de lucht gegrepen. In voorgaande jaren koos de vakjury ook starters die later grote successen boekten. Zo won Otrium de award in 2018, en stond het bedrijf in 2020 in de Deloitte Fast 50 én als runner-up in de Ecommerce50. Naduvi werd in 2020 uitgeroepen tot Beste Starter en won twee jaar later de Ecommerce50. Cloudpillo, de winnaar van 2023, won dit jaar de Copernica Ecommerce50.

Mothers Earth SHA winnaar

De grootste winnaar van de avond was Picnic. Zij kregen de overkoepelende prijs: de ‘DHL Beste Webwinkel van het Jaar’. Ook zij vielen vroeg op. In 2016, een jaar na hun start, wonnen zij al de prijs voor beste nieuwkomer.

De lijst met alle winnaars van de Shopping Awards 2025:

  • DHL Beste Webwinkel van het Jaar: Picnic
  • Copernica Ecommerce50: Cloudpillo
  • Mollie E-commerce Manager van het Jaar: Paul Wijnhoven (OFM)

Vakprijzen:

  • PayPal Beste Starter Award: Mother’s Earth
  • DS Smith Sustainability Award: Dille & Kamille
  • Amazon Marketplace Seller Award: Voomy
  • PostNL Innovatie Award: YourSurprise
  • B2B Award:Zorgboodschap

Publieksprijzen:

  • Applicatie (App): Kaartje2go
  • Platformen & Marktplaatsen: Raisin
  • Bouwmarkten: 123impregneer.nl
  • DIY & Hobby: Breiwebshop.nl
  • Elektronica Speciaalzaken: Cameranu
  • Eten: Puur Mieke
  • Drinken: De Koffiejongens
  • Supermarkten & Bezorgdiensten: Picnic
  • Dier: Welkoop
  • Tuin: BBQ Experience Center
  • Badkamer & Keuken: Saniweb.nl
  • Slapen & Bedtextiel: M line
  • Wonen: Gewoonstijl
  • Woonaccessoires: PosterPlaats
  • Dames- & herenmode: tess v
  • Baby- & Kindermode: Zeeman
  • Ondermode & Badkleding: Bamboo Basics
  • Juweliers & Mode Accessoires: My Jewellery
  • Schoenen: Shoefresh
  • Drogisterijen: DeOnlineDrogist.nl
  • Hair & Beauty: Mannenzaak
  • Lifestyle & Intimiteit: EasyToys
  • Parfumerie: ICI PARIS XL
  • Reizen: TUI
  • Sport & Vrije Tijd: Protest Sportswear
  • Cadeaus: Greetz
  • Speelgoed & Games: Cars4Kids

 

Deel dit artikel
Dirkjan

Geschreven door

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Alle artikelen van Dirkjan

Gerelateerde berichten