Bpost test levering in kofferbak

Bpost test levering in kofferbak

Bpost is begonnen met een test waarin het wil kijken of het leveren van pakketjes bij consumenten in de kofferbak levensvatbaar is. Dit experiment doet het in samenwerking met techbedrijf Cronos en diens werknemers.

Maar het is niet het enige bedrijf waarmee Bpost het experiment wil uitvoeren. GeĆÆnteresseerde bedrijven kunnen via een enquĆŖte duidelijk maken ook geĆÆnteresseerd te zijn in deze relatief nieuwe vorm van pakketbezorging.

PostNord ging Bpost voor in 2015

Bpost is zeker niet de eerste logistieke partij die pakketjes op een dergelijke manier bij de eindklant brengt. Zo deed Bpostā€™s concullega PostNord in 2015 in Zweden een soortgelijk experiment met speelgoedwebwinkel Lekmer.com en online supermarkt Mat.se.

Ook Amazon levert in autoā€™s

Ook het grote Amazon heeft zich gewaagd aan ā€˜in-car-deliveryā€™. De dienst is onderdeel van premiumdienst Amazon Prime en werkt vooralsnog alleen met een select aantal autoā€™s en in een paar steden in Amerika.

Wat het experiment van Bpost anders maakt dan die van de bovengenoemde spelers, is dat Bpost zich nadrukkelijk richt op werknemers van een bedrijf en dus op autoā€™s die op een en dezelfde plek staan. In de praktijk komt het erop neer dat de bezorger de kofferbak opent, het pakketje erin legt en vervolgens de kofferbak weer sluit. De werknemer krijgt vervolgens een berichtje dat het pakketje is afgeleverd.

ā€œWe willen dat onze werknemers hun pakjes ā€˜op kantoorā€™ kunnen blijven ontvangen, maar onze receptie moet uiteraard goed kunnen blijven functioneren en mag niet overstelpt worden met pakjesā€, zo legt Katrien Hennin van Cronos, dat het experiment met Bpost aangaat, uit aan De Morgen.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten