Bol.com start eind augustus in Wallonië

Bol.com start eind augustus in Wallonië

Bol.com lanceert eind augustus haar Franstalige platform. Vanaf dat moment zullen miljoenen Walen toegang hebben tot het assortiment van de Nederlandse ecommerce-reus. In eerste instantie zal Bol.com alleen in app-vorm beschikbaar komen voor Wallonië.

Dat Bol.com al langer flirt met Wallonië is geen geheim. Vorig jaar september berichtten wij dat het een Franstalige app zou lanceren. En in april van dit jaar kwam het nieuws naar buiten dat Bol.com in juni in Wallonië zou openen.

Nu is alles weer iets concreter geworden. Op haar partnerplatform verkondigt Bol.com dat het bijna zover is: “onze uitbreiding naar Franstalig België waarmee Bol.com toegankelijk is voor heel België.”

Eind augustus komt de Franstalige app

Het licht toe dat het eind augustus de Franstalige Bol.com-app zal lanceren. “We kiezen er bewust voor om eerst via de app te verkopen. Dit geeft ons samen de kans om stapsgewijs toe te werken naar een sterk en goed aansluitend aanbod voor de volledige Belgische markt.”

We kiezen er bewust voor om eerst via de app te verkopen.

Bol.com zegt de afgelopen tijd hard te hebben gewerkt aan de app. Nu staat de basis en is het tijd om de applicatie en de bijbehorende functies uitvoerig te testen. De officiële start staat gepland voor eind augustus. Dan wordt nagenoeg het volledige assortiment van partners automatisch online gezet in de app.

Nog geen grote en zware producten

De ecommerce-reus waarschuwt dat grote artikelen als wasmachines en koelkasten nog niet worden meegenomen in het aanbod. “Natuurlijk willen we ook deze artikelen zo snel mogelijk verkopen in Franstalig België en de ambitie is om dit uiterlijk begin 2021 te realiseren.”

Natuurlijk willen we ook deze artikelen zo snel mogelijk verkopen in Franstalig België.

Voor alle andere producten geldt dan wel: wie het nu verkoopt in Vlaanderen, ziet zijn artikelen straks ook automatisch aangeboden in Wallonië. “Er is straks dus geen onderscheid in verkopen in Nederlandstalig versus Franstalig België. We groeien hiermee van een kleinere doelgroep naar een volledige Belgische markt met potentieel 5 miljoen nieuwe klanten.”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten