Bol.com lanceert Franstalige app
Bol.com gaat zich intensiever richten op Wallonië. Vanaf volgend jaar zomer kunnen Waalse klanten de officiële shopping-app namelijk in hun moedertaal gaan gebruiken. Naar eigen zeggen is Bol.com de eerste webwinkel die “standaard een breed assortiment met een snelle levering” aanbiedt in heel België.
Voor de Ahold Delhaize-dochter wordt het de eerste stap richting Franstalig België. De uitbreiding naar Wallonië is niet alleen interessant voor Bol.com-klanten die daar wonen, maar natuurlijk ook voor verkopers uit dit deel van het land.
Actief samenwerken met lokale handelaars
Op dit moment wordt bijna de helft van alle bestellingen bij Bol.com verkocht door externe verkopers die zich hebben aangesloten op het online platform. In het persbericht zegt het Nederlandse bedrijf dat het volgend jaar ook actief de samenwerking zal opzoeken met lokale verkopers. “Door hun kennis en service te combineren met onze ecommerce-expertise, ontstaat de beste winkel voor de Belgische klant en brengt het extra bereik en omzet voor lokale ondernemers.”
Om haar Belgische partners te ondersteunen, heeft Bol.com onlangs een zogeheten partnerkantoor geopend in Antwerpen, waar een serviceteam nieuwe en bestaande partners helpt met verkopen op het platform.
Bol.com in België
Bol.com lanceerde in 2010 in Vlaanderen en startte vier jaar later een samenwerking met lokale handelaars om zo het assortiment verder uit te breiden. “De expertise die we hebben opgebouwd, delen we nu ook graat met handelaars uit Franstalig België, zodat wij samen een goed lokaal alternatief kunnen bieden”, zo zegt CEO Huub Vermeulen. “Dit draagt bij aan het gemeenschappelijk doel dat we hebben; daar zijn waar de klant naar toe beweegt en hen het dagelijks leven zo makkelijk mogelijk maken.”
Vorige maand kondigde Ahold Delhaize aan dat de supermarktketens Delhaize en Albert Heijn intensiever gingen samenwerken met Bol.com, waardoor klanten van de webwinkel hun pakketjes nu kunnen ophalen bij de winkels in Vlaanderen.
Reacties