menu

Babyboomers stuwen online verkoop

Babyboomers stuwen online verkoopDe babyboom-generatie is eindelijk vertrouwd geraakt met de moderne technologie en begint online geld uit te geven. Driekwart van de Amerikaanse consumenten tussen de 45 en 55 heeft de afgelopen drie maanden online iets besteld.

En wat nog sterker is, de groep van tussen de 55 en 66 jaar is de groep die het meest uitgeeft van alle generaties, zo blijkt uit onderzoek van Forrester Research. De afgelopen drie maanden gaven zij gemiddeld 367 dollar per persoon uit, dat is meer dan het dubbele van wat de jongere generatie, die tussen de 18 en 22 jaar, online uitgeeft.

Moderne technologie
Uit het onderzoek bleek ook dat de gemiddelde online consumenten twee apparaten bezit waarmee hij aankopen kan doen. Vooral de generatie tussen de 23 en 45 jaar omarmt de moderne technologie. Zes op de tien Amerikanen van tussen de 23 en 31 jaar bezit een smartphone. Van heeft gebruikt tweederde het ding voor onder andere mailen, spelletjes spelen, nieuws, weer en sport checken en video’s kijken. Bij de generatie daarna (tussen de 32 en 45 jaar) bezit bijna vijf op de tien een smartphone. Deze generaties zijn ook degenen die de ‘first adopters’ van tablet zijns, met zo’n 11% die een dergelijk apparaat in huis heeft.

Online
Verder bleek dat van de online Amerikanen bijna iedereen een mobiel heeft en meer dan een derde een smartphone. Bijna de helft gaat maandelijks wel eens via dat apparaat het internet op. Het online consumeren van media wordt volgens het Forrester-onderzoek populairder. Zo kijkt driekwart van de consumenten tussen de 18 en 22 jaar oud minstens een keer per week online televisie en zijn zij de generatie die het vaakst naar online radio luisteren. De generatie erna, tussen de 23 en 31 jaar, leest daarentegen het meest tijdschriften en kranten via internet.

Nederland vaak online
Het onderzoek is dan wel op Amerikaanse cijfers gebaseerd, we kunnen wel aannemen dat in Nederland soortgelijke conclusies getrokken kunnen worden. Wij Nederlanders zijn sowieso een van de nationaliteiten die het meest online zijn in Europa.

Tags

Reacties