lightspeed ecommerce

Assortiment Bol.com groeide 42 procent

Assortiment Bol.com groeide 42 procent

Het aantal winkelbezoeken van Bol.com is in een jaar tijd fors gestegen. In ons land zag het platform een groei van gemiddeld 15 miljoen extra bezoeken per maand ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Het aantal verkoopartikelen is daarnaast ook gegroeid met 42 procent.

Elk kwartaal voert het Nederlandse platform Bol.com de PlatformMonitor uit. Dit rapport geeft informatie over consumentengedrag en de verschuivingen die plaatsvinden bij de verkooppartners van het platform.

Bol.com heeft nu 12.833.087 actieve klanten.

Zo blijkt dat niet alleen de traffic is gegroeid met gemiddeld 15 miljoen extra bezoeken per maand, maar ook het totale aantal actieve klanten. Op dit moment staat de teller op 12.833.087. Ten opzichte van een jaar eerder heeft het platform bijna een half miljoen extra klanten die in het afgelopen jaar minstens één keer bij Bol.com hebben gekocht.

Groei aantal verkooppartners vlakt af

Door de uitbraak van het coronavirus is het aantal verkooppartners van het platform gegroeid. Ten tijde van het sluiten van de winkelstraat groeide Bol.com van 30.616 partners in april 2020 naar 38.808 partners in september 2020, een stijging van 8.192 nieuwe verkopers. In dezelfde periode in 2021 groeide het aantal verkooppartners met 2.045, van 45.505 naar 47.550. De groei vlakt dus af nu de fysieke winkelstraten weer open zijn.

Het aantal verkoopartikelen groeide met 42 procent.

In een jaar tijd zag het platform 8.742 nieuwe verkooppartners, waarmee het totale aantal is gestegen naar 47.550. Het assortiment is daarmee ook toegenomen. Bijna 12 miljoen extra artikelen zijn te vinden op Bol.com ten opzichte van het derde kwartaal in 2020. Dit is een groei van 42 procent en het totale aantal artikelen nam van 26.872.974 toe naar 38.201.321.

Omzetaandeel verkooppartners gestegen

Uit de PlatformMonitor blijkt dat het omzetaandeel van de partners sterk is gestegen, terwijl het omzetaandeel van Bol.com daalt. In Nederland steeg het aandeel met 4,13 procent naar 58,67. Vorig jaar was deze stijging nog 3,82 procent. Klanten zijn dus in verhouding vaker gaan kopen bij ondernemers die op het platform verkopen dan bij Bol.com zelf.

Pleuni

Pleuni

Nieuwste én jongste redacteur.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten