Amazon en Blokker gaan samenwerken
Vanaf deze maand kunnen consumenten hun Amazon-pakketjes ophalen in één van de 50 geselecteerde Blokker-winkels in de Randstad. Daarnaast staan er vanaf vandaag ook producten van Blokker op de online marktplaats. Het is de eerste keer dat Amazon in ons land op deze manier samenwerkt met een retailer.
Online marktplaats Amazon lijkt haar positie in Nederland te willen versterken. Lokale spelers zoals Bol en Coolblue winnen nog elk jaar van de internationale ecommerce-gigant in de Twinkle100. Vorig jaar opende Amazon haar eerste fulfilmentcenter in ons land, waarmee het sneller lokaal en internationaal kon verzenden.
Eerste 1.000 artikelen al op de marktplaats
Nu start het bedrijf een samenwerking met Blokker. Vandaag staan er al 1.000 artikelen van de bekende winkel voor huishoudartikelen op Amazon.nl. De komende tijd worden hier steeds meer producten aan toegevoegd.
Blokker vanaf nu te zien als bezorgoptie op Amazon.nl
Daarnaast zien klanten in het bestelproces op Amazon.nl vanaf nu automatisch een Blokker-filiaal als bezorgoptie, als dit een van de meest dichtstbijzijnde bezorglocaties is. Op dit moment doen 50 filialen mee, in of rondom de Randstad. In de toekomst komen hier komen mogelijk meer winkels bij.
‘Aansluiten op veranderende leven van klanten’
Volgens Amazon moet dit het bestelproces voor Nederlandse klanten eenvoudiger maken. “Met deze samenwerking willen we naadloos blijven aansluiten op het veranderende leven van onze klanten. Of je nu je pakketje het liefst thuis ontvangt of dat je liever je pakketje ophaalt bij Blokker wanneer je toch de deur uit gaat. We willen onze klanten laten kiezen wat voor hen het beste uitkomt”, aldus Roeland Donker, country manager van Amazon Nederland.
‘Hiermee vergroten we de relevantie van onze winkels en verbetert de winstgevendheid van Blokker’
“Blokker vervult een grote rol in het huishouden. Het halen en brengen van pakketten is hier tegenwoordig een belangrijk onderdeel van. Ook daarin willen wij onze klanten zo goed mogelijk van dienst zijn. Op dit moment fungeren wij bijvoorbeeld al als pakketpunt van DHL. De samenwerking met Amazon.nl is een hele mooie toevoeging aan onze dienstverlening. Hiermee vergroten we de relevantie van onze winkels en verbetert de winstgevendheid van Blokker”, aldus Pauline Boerman, CEO Blokker.
Reacties