JBC stapt over naar Hytchers voor retourpakketjes

JBC stapt over naar Hytchers voor retourpakketjes

Fashionketen JBC gaat vanaf dit jaar haar retouren afhandelen via Hytchers. Deze Belgische startup maakt gebruik van automobilisten die pakketjes willen meenemen op hun dagelijkse route.

JBC zegt met deze stap het online shoppen ā€˜heel wat groenerā€˜ te maken. En dat klopt, want door gebruik te maken van pendelaar, hoeft de modeketen geen extra vervoer meer in te lassen. ā€œMinder bestelbusjes, dat betekent minder (vracht)verkeer en minder CO2-uitstootā€, zo meldt de retailer op Facebook.

Aankoopbonnen in ruil voor vervoeren van pakje

Het is hiervoor dus een samenwerking aangegaan met de Belgische startup Hytchers, dat pakjes levert en retourneert door gebruik te maken van crowdsourcing. Aangesloten particulieren kunnen via een app aangeven dat ze een pakketje meenemen op hun pendelroute. In ruil voor het afleveren krijgen ze punten die ze bij de partners van Hytchers kunnen inwisselen voor aankoopbonnen.

Belgische partner geen toeval

Voor JBC was de keuze voor een Belgische partner geen toeval. ā€œWe zijn zelf een op-en-top Belgisch familiebedrijf, daarom proberen we altijd lokale spelers te ondersteunen. Dat Hytchers een lokale start-up is, was een sterke plus om samen in zee te gaanā€, zo legt CEO Bart Claes de keuze uit.

Hytchers werkte al samen met 120 ecommerce-bedrijven

Hytchers is in 2017 gestart en het Luikse bedrijf heeft momenteel zoā€™n 10.000 particulieren aangesloten. Deze automobilisten hebben gezamenlijk meer dan 40.000 leveringen gedaan voor ruim 120 ecommerce-bedrijven.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten