Verkopers Amazon.nl krijgen extra adverteerfuncties
Verkopers op Amazon.nl kunnen sinds gisteren gesponsorde producten, merken en winkels inzetten om hun producten onder de aandacht te brengen. Amazon heeft hiervoor Sponsored Products, Sponsored Brands en Stores gelanceerd.
Verkopers kunnen de betaalde advertenties op Amazon.nl gebruiken om een nieuw product te lanceren, de zichtbaarheid van aanbiedingen te vergroten of om het merk te introduceren aan Nederlandse shoppers.
Sponsored Products op Amazon.nl
Amazon noemt Sponsored Products de plek om te beginnen wanneer je voor het eerst aan de slag gaat met adverteren op Amazon. “Gesponsorde producten helpen de zichtbaarheid en verkoop van je individuele producten te vergroten. Advertenties kunnen verschijnen in de zoekresultaten en op productpagina’s, omdat shoppers op Amazon.nl zoeken naar producten zoals die van jou.”
Sponsored Brands op Amazon.nl
Sponsored Brands werkt vrijwel identiek, maar is volgens Amazon vooral bedoeld om je merkaanwezigheid in Nederland te vergroten. “Gesponsorde merken kunnen helpen bij het genereren van bekendheid, via aanpasbare advertenties die je merk en meerdere producten bevatten.”
Sponsored Brands verschijnen in de zoekresultaten en op productdetailpagina’s, maar kunnen ook promiment bovenaan de zoekresultaten getoond worden. Wanneer een bezoeker op de advertentie klikt, wordt hij of zij geleid naar een aangepaste bestemmingspagina of je Store.
Je eigen Store op Amazon Nederland
Naast de gesponsorde producten en merken kun je sinds deze week ook reclame maken op Amazon.nl via Stores. “Dit zijn branded selfservice-bestemmingen op Amazon die je gratis kunt aanmaken. Stores kunnen klanten inspireren, informeren en ze helpen om je merk en productaanbod te ontdekken.” Het aanmaken van een Store kost niks extra.
Het aanmaken van een Store op Amazon.nl is gratis.
Goedkoop adverteren op Amazon.nl
De hierboven genoemde advertentiemogelijkheden zijn pas gisteren aangekondigd, dus er is nog niet héél veel concurrentie op bepaalde zoekwoorden. Dat ondervond ook Amazon-expert Marco Coninx. Op LinkedIn maakt hij duidelijk geschrokken te zijn van de lage prijs die momenteel geldt op sommige woorden.
“Drie uur geleden heb ik de eerste campagnes live gezet en zoals je in onderstaande afbeelding kunt zien, bedragen de kosten per klik 2 cent. En nee, dit zijn geen super longtail-woorden met weinig zoekvolume. Deze woorden hebben op Amazon Duitsland een zoekvolume van meer dan 50.000 per maand. Met klikprijzen ruim boven de euro. Ideaal om de komende weken spot goedkoop heel veel waardevolle data te vergaren!”
Reacties