Twitter voor je webwinkel

Twitter voor je webwinkel

Twitter, was dat niet die nieuwe weblog voor mensen die eigenlijk niets te vertellen hebben? Je kunt maximaal 140 tekens kwijt en kunt vertellen wat je nu doet. Oftewel 10x “im updating my Twitter!” Is dat nou handig?

Je raadt het al. Erg enthousiast over deze nieuwe service was ik niet en het leek me niet zo interessant voor webwinkeliers welke het wƩl druk hadden. Toch ben ik om, en wel na het lezen over een bakker die zijn verse broodjes beter verkoopt nu hij Twitter gebruikt. Dat kunnen webwinkeliers beter?

Hyves, schoolbank en andere sociale media

Zelf ben ik nooit zo van het online netwerken als Hyves, Schoolbank, Facebook, LinkedIn etc. Het is allemaal leuk om te zien wat mensen doen die je ooit ontmoet hebt maar het is toch veel leuker om gewoon bij een kop koffie even bij te praten? Een pagina bijhouden waar je vrienden kunnen lezen wat je doet, zonder dat je het ze zelf persoonlijk hoeft te vertellen vind ik eigenlijk wat egocentrisch. Alsof jij niet de tijd neemt hun even te bellen.

Toch heb ik zojuist de stap genomen om me aan te melden bij Twitter. Er is een ding echt verschillend aan Twitter en dat is dat ze echt nieuwe technieken toepassen. Zoals het bijhouden via je mobiel, het toevoegen van RSS-feeds, en het zeer gebruiksvriendelijke following-systeem.

Twitter automatisch alle aanbiedingen uit je webwinkel

In Nederland zijn technieken als RSS en mobiel internet zeker in opkomst maar naast de online marketeers worden ze door de meeste mensen nog amper gebruikt. Met Twitter is het gebruiken van beiden een stuk gemakkelijker omdat de RSS-maker zijn RSS kan toevoegen aan Twitter en de lezer helemaal niets hoeft te weten van RSS.

Even los van al die programmeertalen: Als webwinkelier kan het best handig zijn om de laatste updates direct naar geĆÆnteresseerden te kunnen sturen. Heb je als webwinkel hetĀ nieuwe assortiment binnen?Ā Heb je een aanbieding gestart? Is er uitverkoop?Ā Laat het weten!

Twitter is als een nieuwsbrief die continu aan staat

Dat kun je nu doenĀ met een berichtje op je website, maar hoeveel mensen die iets gekocht hebben komen daar nu nog kijken? Hoeveel mensen volgen jou dagelijks als je niet dagelijksĀ je nieuwsĀ update? Met een nieuwsbrief kan het ook maar dan blijkt weer dat men liever niet meer dan een stuk of 3 nieuwsbrieven wil ontvangen. MetĀ Twitter kunĀ je in 140Ā tekens laten weten dat er iets nieuws op je webwinkel te vinden is, wat er momenteel gaande is in jeĀ webwinkel, en een link plaatsen naar je webwinkel. Op deze manier kun je telkens als je iets te vertellen hebt dit de hele wereld laten weten.

Daarnaast kun je andere Twitteraars volgen. Je ziet dan direct wat die te vertellen hebben zonder dat je tientallen weblogs of nieuwsbrieven hoeft te volgen. Eens per dag log je even in op Twitter en je ziet netjes onder elkaar de laatste berichten van alle mensen of bedrijven die jij volgt.

Mede omdat ikĀ mijn RSS-feeds kan toevoegen wil ik het wel eens proberen. Wie hierĀ gebruikt eigenlijk al Twitter? Succesverhalen graag!

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten