menu
Boodschappendienst Stockon

PostNL-startup Stockon bezorgt terugkerende boodschappen

PostNL gaat steeds meer doen dan enkel post en pakketten bezorgen. Via de startup Stockon gaat het terugkerende boodschappen bezorgen in heel Nederland. Iedere twee weken kunnen consumenten hun voorraad weer aanvullen door via een app aan te geven of de geplande bestelling nog klopt.

Stockon is het zoveelste voorbeeld van subscription commerce, waarbij ecommerce wordt gecombineerd met een abonnementsdienst. Er waren al dergelijke diensten voor bijvoorbeeld sokken, scheermesjes of wijn, maar een losse dienst waarbij boodschappen automatisch opnieuw besteld worden was er in ons land nog niet echt. Al vroegen wij zes jaar geleden al waar het Nederlandse antwoord op de Amerikaanse boodschappen-abonnementsdienst NetPlenish bleef.

Stockon is volgens het persbericht opgericht door Rene Hansen en Stephan Bosman, maar op LinkedIn vinden we ook de naam Paul Leuverink terug, als chief operations officer en founder bij Stockon. En hij heeft een prachtige carrière bij PostNL achter de rug, waar hij in 2001 als vestigingsmanager bij het toenmalige PTT Post begon.

Stockon is onderdeel van PostNL

En PostNL vinden we vaker terug als het gaat om Stockon. Officieel verleent PostNL het bezorgnetwerk en startupgeld, en is het samen met het management van de startup aandeelhouder in het bedrijf, maar toen de redactie van Ecommerce News wat verder zocht, stuitten we op Traxity, de BV waaronder Stockon handelt. En laat Traxity nou net gevestigd zijn op hetzelfde adres als het hoofdkantoor van PostNL.

En op de ‘Over ons’-pagina hebben ze de zin ‘Stockon is in 2017 opgericht in Utrecht als onderdeel van PostNL’ toch maar wat aangepast…

Stockon, onderdeel van PostNL.
Stockon, onderdeel van PostNL.

Net als Picnic gratis bezorging vanaf 25 euro

Stockon werkt uitsluitend via de app, die zowel voor iOS als Android beschikbaar is. De klant kan boodschappen toevoegen en zo een voorraadlijst aanmaken van producten die hij altijd in huis wil hebben. PostNL bezorgt iedere dag van de week in tijdsvakken van twee uur. Als de klant geen voorkeur heeft voor een tijdsvak, dan krijgt hij twee euro extra korting op de bestelling. De boodschappen worden gratis bezorgd, maar er is wel een besteldrempel van 25 euro, dus vergelijkbaar met Picnic.

Tags

Verder lezen

Reacties