Mango slaat plank mis met ‘digitale beleving in winkels’

Mango slaat plank mis met ‘digitale beleving in winkels’

Kledingmerk Mango is op het idee gekomen om klanten nummers te laten kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen. Volgens het officiële persbericht brengt Mango hiermee een “digitale beleving” naar zijn winkels en zorgt deze “nieuwe technologie voor interactie tussen de klanten en de muziek die zij in-store willen horen”. Maar zit iemand hier op te wachten?

Voor dit prachtige pareltje ‘omnichannel-experience’ werkt het Spaanse modemerk samen met Shazam. In twintig winkels in Spanje kunnen klanten via deze populaire muziek(herkennings)app toegang krijgen tot Mango’s afspeellijsten en kunnen zij de nummers kiezen die zij graag willen horen tijdens het shoppen. Volgens het ronkende persbericht wordt Mango hiermee het eerste Europese modemerk dat “deze unieke muzikale beleving naar zijn winkels haalt”.

Shazam In-Store

‘Verbeteren van in-store customer experience’

Mango maakt hiervoor gebruikt van de zogeheten Shazam In-Store-oplossing die de app twee jaar terug in samenwerking met Mood Media ontwikkelde. Het modemerk gaat hiermee naar eigen zeggen verder met het digitaliseren van zijn winkels en het verbeteren van de in-store customer experience. Maar wordt die klantervaring in de winkel wel echt verbeterd door klanten nummers te laten kiezen uit een Spotify-afspeellijst?

Het is logisch dat Mango meer wil doen met de stenen winkels, nu ecommerce een steeds grotere rol in het aankoopproces gaat spelen. Dat een leuk liedje tijdens het winkelen bijdraagt aan de winkelervaring kunnen we ook nog wel inkomen, maar met het persbericht schiet deze retailer er naar onze mening wel een beetje in door. De kans dat je net je gekozen nummer krijgt, terwijl je tussen twintig man met uiteenlopende muzieksmaken aan het shoppen bent, is klein. En een samenwerking met een muziek-app brengen als de nieuwste ontwikkeling in omnichannelretail lijkt ons wat overdreven. Als dit de digitaliseringsslagen van de fysieke winkelstraat blijken te zijn, gaat die het volgens ons nog aardig lastig krijgen…

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten