menu
Lightspeed logo

Lightspeed blikt terug op eerste jaar na SEOshop

Vorig jaar werd webwinkelsoftware-aanbieder SEOShop overgenomen door het Canadese bedrijf Lightspeed. De een sterk in ecommerce-software, de ander in kassasystemen. Nu vormen ze één bedrijf en is het tijd om terug te kijken op het eerste jaar van die fusie én vooruit te kijken op wat de samenwerking betekent voor haar klanten.

Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed, en Ruud Stelder, mede-oprichter en CEO van SEOshop, blikken in een blogbericht terug op het eerste jaar na de overname. Daarin geven ze gelijk maar toe dat het omsmelten van twee bedrijven tot één, met ieder hun eigen bedrijfscultuur én talen, niet eenvoudig was.

Nieuwe functies Lightspeed eCommerce Versie 2

Ondanks de moeilijke processen die zich intern voltrokken, heeft Lightspeed naar eigen zeggen altijd geprobeerd om de feedback van haar klanten uiterst serieus te nemen en dat is ook terug te zien in de nieuwe functies van Lightspeed eCommerce Versie 2. Een van de veranderingen is de komst van Changelog, dat aan de backoffice van Lightspeed eCom is toegevoegd. Hiermee worden klanten in real-time geïnformeerd als er bugs zijn gefixt of als er een systeemupdate heeft plaatsgevonden.

Vier keer zoveel ontwikkelaars in dienst

Nog geen halfjaar na de overname werd ‘eCom’ volledig geïntegreerd in het retailproduct van Lightspeed, waardoor het nieuwe product Lightspeed Omnichannel ontstond. Het team van ontwikkelaars werd in diezelfde periode vier keer zo groot. De verwachting is dan ook dat Lightspeed het gas aardig hard zal intrappen de komende tijd om de software weer volledig aan de wensen van de klanten te laten voldoen.

Sowieso staan er al een aantal nieuwe functies op het programma, zoals productbundels (beschikbaar op 29 september), variant-afbeeldingen tonen (22 september) en een uitbreiding op het aanmaken van creditfacturen met flexibele bedragen (18 oktober). Ook de integratie van Lightspeed Retail en Lightspeed eCom is verder uitgewerkt, waardoor de software nog interessanter moet zijn voor omnichannel-retailers.

Lightspeed Connect

Dasilva en Stelder hebben nu teruggeblikt op het afgelopen jaar, maar Lightspeed zal komende maand ook uitvoerig stilstaan bij wat de toekomst kan brengen voor webwinkeliers. Tijdens haar eigen event Lightspeed Connect zal de focus liggen op ondernemen in het omnichannel-tijdperk, op groeien als bedrijf en op het kunnen winnen van grote ketens terwijl je zelf een kleiner budget hebt. Het event heeft als thema ‘How to become the next big seller’ en verwelkomt sprekers van onder andere Heineken en Tony’s Chocolonely.

Tags

Verder lezen

Reacties