menu
lightspeed ecommerce

Lightspeed geeft medewerkers 500 dollar shoptegoed

Ook de klanten van webwinkelsoftware-leverancier Lightspeed kampen met onzekerheden die door de coronacrisis ontstaan. Dax Dasilva, oprichter en CEO van het bedrijf, laat weten hoe het haar klanten wil ondersteunen.

Lightspeed levert zowel webwinkelsoftware als kassasystemen aan retailers, restaurants en webwinkeliers. Veel van deze ondernemers hebben wereldwijd te maken met uitdagingen dankzij het coronavirus. Ook in Nederland zijn ze soms genoodzaakt hun fysieke winkels te sluiten en te zoeken naar andere manieren om omzet te maken.

‘We willen het mkb helpen om wendbaar te blijven’

De komende drie maanden kunnen klanten gratis gebruikmaken van de producten van Lightspeed. Het gaat hierbij om producten die klanten helpen om zich aan te passen aan de coronamaatregelen. Restaurants hebben bijvoorbeeld gratis toegang tot Lightspeed Delivery, retailers tot Lightspeed eCommerce en omnichannels tot Lightspeed Loyalty. “Onze inspanningen zijn erop gericht het mkb te helpen wendbaar te blijven in het huidige sociaaleconomische klimaat en hen middelen te bieden om een welvarende toekomst veilig te stellen,” aldus Dax.

Vijfhonderd dollar shoptegoed per medewerker

Daarnaast komt de leverancier met het #lightspeedlocal-initiatief. Alle medewerkers krijgen vijfhonderd dollar (in lokale valuta) ter beschikking om te besteden aan klanten van Lightspeed. Het bedrag kan dus worden uitgegeven aan webshops of aan (afhaal-)restaurants. Op die manier wil het bedrijf haar medewerkers aansporen om lokaal te winkelen en daardoor het mkb in hun directe omgeving te steunen.

We willen onze medewerkers aansporen om lokaal te winkelen en het mkb te steunen.

Met zo’n duizend medewerkers wereldwijd betekent dit dat het bedrijf in totaal zo’n 500.000 dollar kwijt gaat zijn aan het initiatief. Omgerekend komt dit uit op ruim 450.000 euro. Op het kantoor in Amsterdam werken ruim honderd medewerkers die dus nu ieder 450 euro te besteden hebben bij lokale winkels, webshops en afhaalrestaurants.

Veel klanten zijn al overgestapt naar thuisbezorgen, in de hoop het beste van deze moeilijke tijd te maken. Dax geeft aan dat de ingevoerde initiatieven anderen moeten helpen om hetzelfde te kunnen doen. “Onze medewerkers en klanten staan centraal in alles wat we doen. In deze tijd van sociale isolatie en onzekerheid is het belangrijker dan ooit dat we hen op een tastbare manier ondersteunen.”

Tags

Reacties

Pleuni

Pleuni

Nieuwste én jongste redacteur.

Bekijk alle berichten van Pleuni