menu

Kudo’s voor Dixons na misbruikte kortingsactie

Kudo's voor Dixons na misbruikte kortingsactieDixons had, zo dachten ze, een leuke actie waarbij klanten producten via hun webwinkel konden bestellen met 5 euro korting. Alleen waren ze blijkbaar vergeten een minimaal bestelbedrag in te voeren, want al snel gingen een stel Tweakers ervandoor met gratis bestelde pakken printpapier, muismatten, cd-markers en andere goedkope producten. Dixons pakte het gelukkig uiterst sportief op.

Op maandag 10 juni deelde forumlid SR8 de code ‘vad3rdag10’ met mede-Tweakers in een topic waar men elkaar kan wijzen op kortingscodes. Daarbij merkte hij gelijk al op: “Er lijkt geen minimum bestelbedrag aan vast te zitten. Ik heb net iets besteld van €9,99 voor €4,99” Al snel kreeg de actie een eigen topic. En toen ging het ‘mis’. In de openingspost werd al duidelijk welke kant het op zou gaan: “Post hier informatie of het uit geleverd wordt, welke producten goed zijn en verdere ontwikkelingen.”

Het leek een heuse sport te worden om zo veel mogelijk goedkope producten te vinden (onder de 5 euro) en die vervolgens mét de Vadersdags-kortingscode zo voor niks te bestellen. Want aangezien Dixons al standaard gratis levert, ook voor de heel goedkope producten, was het mogelijk om oordopjes, batterijen of zelfs een spel voor de pc voor niks, noppes, nada de volgende dag in huis te krijgen!

Bij producten die je enkel kon afhalen, werkte het trucje niet, maar ook dat werd al snel omzeild door de listige Tweakers. “Plaats één product op ‘bezorgen’ en één op ‘afhalen’ in je mandje, vul de code in en verwijder vervolgens het product dat je zou laten bezorgen”, was de oplossing om enkel-afhaal-producten ook alsnog gratis te krijgen.

De forumgebruikers maakten er lustig gebruik van, al merkten sommigen al snel op dat het ‘waarschijnlijk niet lang zal duren voordat ze er een minimaal bestelbedrag aan koppelen’. Een ander forumlid wist te vertellen: “Deze fout is ook al vaker gemaakt door Mycom (Dixons is van dezelfde eigenaar)”. Hoe dan ook, de forumgebruikers maakten er enthousiast gebruik/misbruik van en na een tijdje kwam zelfs iemand van Dixons zich in het topic melden!

Deze benadering leverde een boel positieve reacties op van forumgebruikers. “Leuke actie”, “Geweldig dit!”, “Thanks Dixons”, “Hele nette actie, kan menig bedrijf nog wat van leren”, “Sportief zeg, dat kweekt goodwill”, “Goeie shit, heel slim en tof om er zo leuk op te reageren” waren enkele van de reacties die volgden op de mededeling van Randy Verschuren die werkt bij het ‘Active Care Team’ van Dixons. 

Gelukkig hebben we de foto’s nog…

Tags

Reacties