menu

Kortingscode mede door crisis populair

Betalen met een kortingscode wordt steeds gangbaarder bij webwinkels. Mede door de crisis beginnen consumenten op de kleintjes te letten. Zo ook bij webwinkels. Een kortingscode kan dan net het verschil maken tussen enkel een informatief bezoekje of direct een aanschaf.

Het gebruik van kortingscodes bestaat al langer maar kwam online maar moeizaam op gang. Een beetje het kip en het ei verhaal. Want als de kortingscodes bij consumenten niet bekend zijn hebben webwinkels hier geen interesse in. Andersom zien de consumenten die korting zelden op grote webwinkels en is het vertrouwen hierin niet zo groot.

Bij Kortingscode.net begint het nu pas echt te lopen. Mede door de kredietcrisis hebben wij onze bezoekersaantallen in de laatste drie maanden zien verdrievoudigen.” Aldus Jelle van der Bij, eigenaar van kortingscode.net.

Voor webwinkeliers blijkt het dan ook net dé marketingtruc te zijn om de bezoeker over te halen om niet enkel te kijken maar werkelijk te kopen. Persoonlijk zien we het vooral als aanrader om speciale kortingen op te richten. Bijv. voor oud assortiment van een oud seizoen of periode.

Het blijft voor de consument wel goed opletten of het werkelijk om een korting gaat of dat een webwinkel simpelweg probeert een bepaalde marketingstrategie te hanteren. Zoals bijvoorbeeld bekende winkels als de Mediamarkt of Carpetright doen. Met acties als “enkel deze zaterdag 40% korting!” klinkt het alsof de winkel werkelijk stunt. Maar als je de winkel goed in de gaten houd merk je dat je eigenlijk nooit meer dan 50% van de gepubliceerde prijzen hoeft te betalen. Er is altijd wel een korting en 40% blijkt achteraf amper spectaculair te zijn.

Tags

Reacties