Ecommerce News

Just Russel haalt investeerders binnen

Just Russel haalt investeerders binnen

Vlaamse startup Just Russel, die maandelijks gepersonaliseerde honden- en kattenvoeding aan huis levert maakt vandaag bekend dat bekende internetondernemers in het bedrijf investeren. Met de kapitaalinjectie wil het bedrijf dit jaar nog uitbreiden in Frankrijk, Italië en Duitsland. Op dit moment is het al actief in België en Nederland.

Just Russel werd zo’n twee jaar geleden opgericht in Gent door Cyriel van Steen en Victor Mortreu. Samen ontwikkelden zij een algoritme dat elk huisdier met de passende voedingsstoffen en brok matcht. De passende voeding wordt bepaald op basis van onder andere ras, activiteit, leeftijd en allergieën.

Overname BuddyBites

Het bedrijf is al een crossborder verkoper, want het beschikt al over meer dan 10.000 klanten in België en Nederland. Twee weken geleden nam het nog concurrent BuddyBites over. Dit jaar wil de startup verder groeien door elk kwartaal een nieuwe markt in te stappen.

‘Duitsland, Frankrijk en Italië staan bovenaan het lijstje.’

“Duitsland, Frankrijk en Italië staan bovenaan het lijstje. Dat is ambitieus, daarom zijn we op zoek gegaan naar ondernemers met ervaring in die markten. De Duitse markt staat bijvoorbeeld al een stuk verder. Daarnaast vonden we het belangrijk dat potentiële investeerder ervaring hebben met de Europese D2C-aanpak”, vertellen Mortreu en van Steen. De zoektocht naar investeerders werd begeleid door funding agency The Harbour.

Investeerders ervaring met D2C-merken

De drie investeerders die nu het bedrijf instappen hebben ervaring met lokale D2C-merken in de internationale markt te zetten. Investeerder Thomas van Overbeke richtte Outspot op, een Belgische Groupon-concurrent dat nu in tien Europese landen actief is. Investeerders Müller en Schmoltzi richtten samen het Duitse matrassenmerk Emma Sleep op.

‘Just Russel is klaar om de branche op te schudden.’

“We zien in Just Russel heel wat gelijkenissen met Emma’s beginjaren: de continue focus op het verbeteren van de klantervaring in combinatie met een data-gedreven product, klaar om de branche op te schudden”, aldus Müller.

Platform voor baasjes

Naast de uitbreidingen die dit jaar gepland staan werkt Just Russel achter de schermen aan een platform voor hun klanten. Baasjes kunnen daar informatie en gezondheidstips krijgen om de gezondheid van hun huisdieren te monitoren en (preventief) te verbeteren.

“Onze slogan is niet voor niets: beter voor je huisdier, gemakkelijker voor jou”, zegt van Steen. “Het welzijn van dieren blijft voor ons centraal staan. Dankzij de overname en nieuwe investeerders aan boord geloven we dat dit concept verder in Europa uitgerold kan worden.”

Deel dit artikel
Pleuni

Geschreven door

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Alle artikelen van Pleuni

Gerelateerde berichten