JouwWeb: ‘zien 80% groei in aanvragen’

JouwWeb: ‘zien 80% groei in aanvragen’

Websitebouwer JouwWeb ziet sinds de invoering van de coronamaatregelen een toename in de vraag naar website-software van 80 procent ten opzichte van de week ervoor. Ecommerce News sprak oprichter Wouter Twisk over deze ontwikkeling.

Sinds 12 maart vraagt de overheid Nederlandse burgers zoveel mogelijk thuis te blijven en dus ook thuis te werken. Voor veel ondernemers betekent dit dat ze op zoek moeten gaan naar nieuwe manieren om omzet te maken. “We zien dat ondernemers zaken willen gaan doen vanuit huis. Nu hebben ze de tijd om hun website te optimaliseren,” aldus Wouter. Daarnaast merkt hij dat veel ondernemers al langer een webshop wilden oprichten en nu die stap werkelijk nemen.

Meer activiteit op het platform

De nieuwe aanvragen komen voornamelijk van nieuwe klanten, die een nieuwe webshop gaan opzetten. JouwWeb ziet daarnaast ook dat veel bestaande klanten hun website uitbreiden met een webshop. Bovendien wordt er vaker ingelogd door klanten die er al langer over beschikken. “Het lijkt erop dat mensen nu toekomen aan hun webshop. Misschien dat ondernemers uit deze crisistijd komen met een betere website en marketing dan ervoor!”

Ondernemers komen nu toe aan hun webshop.

Ondernemers zetten hun creativiteit in

Aangezien veel ondernemers hun fysieke winkels moeten sluiten, zijn velen van hen op zoek naar manieren om toch omzet te maken. “Het is mooi om te zien dat ondernemers creatief te werk gaan om met allerlei leuke ideeën te komen en dat wij de tools bieden die dat kunnen waarmaken.” Het totale aantal verkopen via webshops is volgens JouwWeb de afgelopen weken toegenomen.

Zo ziet JouwWeb bijvoorbeeld restaurants die nu een bestelgedeelte toevoegen aan de website en gaan bezorgen. “In onze samenleving zie je ook dat mensen graag lokale ondernemers steunen, dus zullen mensen sneller daar bestellen dan bij een grote pizzaketen.” Wouter hoopt dat deze ondernemers daarnaast blijvend succes kunnen boeken met de initiatieven die ze nu opzetten.

Mensen steunen graag lokale ondernemers.

Nieuwe initiatieven om anderen hart onder de riem te steken

Normaal gesproken ziet Wouter in het voorjaar een piek in de verkoop van outdoor- en vrijetijdsartikelen, maar zijn verwachting is nu dat minder webshops hiermee starten. Een deel van de nieuwe webshops verkopen desinfecterende handgels en beschermende kleding. Daartegenover staan de vele initiatieven die nu worden opgericht om anderen een hart onder de riem te steken. “Er zijn veel initiatieven die ten goede komen van de ondernemers die lijden onder de coronacrisis.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten