JouwWeb bereikt 100.000 gebruikers

JouwWeb bereikt 100.000 gebruikers

Waar JouwWeb twee jaar geleden nog de mijlpaal vierde van 50.000 actieve gebruikers, zit de webshopbouwer nu op 100.000 klanten. Medeoprichter Wouter Twisk heeft de smaak te pakken, want in 2026 moet de teller op minimaal 250.000 staan. Ecommerce News sprak hem over de groei(plannen).

Met de software van JouwWeb bouwen ondernemers zelf een website of webshop. Sinds 2020 richt het platform zich onder de naam Webador op de Europese markt. Het bedrijf is actief in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Engeland, Ierland, Spanje, Frankrijk, België, Zwitserland en Italië. Ook zette Webador voet aan de grond in Amerika en Mexico.

‘Team van native speakers wordt steeds groter’

Het bedrijf bedient alle markten vanuit thuisbasis Eindhoven. Wel heeft elke taal minimaal één lokale vertegenwoordiger. Dit team van native speakers wordt uitgebreid naarmate een taal meer gebruikers krijgt. Twisk richt zich hoofdzakelijk op kleine ondernemers. De wensen van deze doelgroep zijn volgens hem wereldwijd vrijwel identiek.

Wensen ondernemers wereldwijd vrijwel identiek.

“Naast de taal zit het grootste verschil in de betaalmethodes en de integraties die zij wensen”, zegt hij. Door de vele overeenkomsten kan Webador relatief makkelijk uitrollen in nieuwe landen. De toetredingen in vele nieuwe markten zorgen ervoor dat moederbedrijf JouwWeb onlangs voor het vierde jaar op rij in de Deloitte Fast 50 stond.

JouwWeb langste in de lijst van Deloitte Fast 50

Het bedrijf staat hiermee het langst van alle deelnemers in de lijst en werd daarom bekroond tot Most Sustainable Grower. Binnen de bestaande klanten heeft JouwWeb het grootste aandeel. De groei zit vooral in de buitenlandse markten.

Veel kansen in Latijns-Amerika.

Vooral in Engeland, Spanje, Duitsland en Frankrijk slaat de software goed aan. Ook van Italië, waar Webador eind vorig jaar live ging, verwacht Twisk veel. Daarnaast ziet hij de nodige kansen in Latijns-Amerika. “In Mexico doen we het verrassend goed. We onderzoeken daarom nu de interesse van andere Spaanstalige landen.”

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten