Investering van €5 miljoen voor Storesquare

Investering van €5 miljoen voor Storesquare

Het Belgische ecommerce-platform Storesquare heeft vijf miljoen euro aan vers kapitaal ontvangen. Het geld komt van aandeelhouders KBC en Roularta en met deze kapitaalinjectie wil Storesquare de concurrentie aangaan met buitenlandse giganten, zoals Bol.com, Amazon en Alibaba.

De in 2016 opgerichte webwinkel beschikt met de recente kapitaalverhoging nu over totaal 8,7 miljoen euro. Met het geld heeft het de afgelopen maanden haar webwinkel verbeterd en zal het de komende jaren ingezet worden om de naam Storesquare verder in de markt te zetten.

Storesquare wil de strijd aan met onder andere Bol.com en Amazon. Beide bedrijven waren ooit gestart als webwinkel, maar doen nu vooral dienst als een gewild platform voor externe verkopers. Storesquare faciliteert deze rol al sinds de oprichting zo’n anderhalf jaar geleden. Het biedt een logistiek platform voor lokale KMO’s, waarbij Storesquare verantwoordelijk is voor de logistieke afhandeling van de online bestellingen.

Storesquare groeit hard, maakt nog geen winst

Vorig jaar maakte Storesquare bekend te hopen op duizend deelnemers aan het eind van 2016. Nu zijn er intussen al zo’n 1.600 zelfstandige winkeliers die zich bij het online platform hebben aangesloten. Die verkochten vorig jaar voor meer dan één miljoen euro aan goederen via het platform. Dat komt neer op zo’n 2700 euro per dag.

Dat lijkt misschien niet zo veel, maar Xavier Bouckaert, CEO van Roularta dat 70 procent van de aandelen in Storesquare bezit, zegt tegenover De Tijd dat het platform snel groeit. In het eerste kwartaal van dít jaar zou Storesquare dezelfde omzet hebben geboekt als het vorig jaar in een heel jaar wist te bereiken. Winst maakt het bedrijf echter nog niet, al verwacht Bouckaert dat in 2020 break-even wordt gedraaid.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten