Het Sterke Reddertje: ‘Sneeuwbaleffect is nu echt begonnen’

Het Sterke Reddertje: ‘Sneeuwbaleffect is nu echt begonnen’

Hoewel het Sterke Reddertje pas sinds mei voor het grote publiek beschikbaar is, is het antikaterdrankje duizenden keren besteld. Ook werkt het bedrijf al samen met diverse (online) winkels. “Het is ons doel om heel Nederland te overtuigen dat je Ć©cht iets tegen een kater kunt doen”, aldus medeoprichter Remo van Boerdonk.

Wat een kleine twee jaar geleden begon met een experiment ā€“ een antikatershotje van zestig milliliter die voor het slapen gedronken moet worden, zodat je de dag erna niet of nauwelijks last hebt van een kater –Ā  is voor Remo inmiddels een fulltime baan geworden.

Voor de werking en voedselveiligheid kreeg hij, samen met zijn twee compagnons, hulp van een aantal specialisten. Nadat ze het product ruim anderhalf jaar lang uitvoerig lieten testen door bereidwillige studenten, is het antikatermiddel sinds mei dit jaar via een eigen webshop verkrijgbaar.

‘Steeds meer interesse uit zakelijke hoek’

De relatief lange aanloopperiode leverde Het Sterke Reddertje naar eigen zeggen niet alleen waardevolle informatie op om het product te verbeteren, het zorgde ook voor de nodige mond-tot-mondreclame. “Toen de webshop afgelopen mei live ging, waren de eerste 350 flesjes in minder dan twee weken verkocht.”

Inmiddels verkoopt het bedrijf zo’n vijftienhonderd flesjes per maandĀ  en het sneeuwbaleffect is volgens Remo pas net begonnen. Waar hij dacht vooral aan (oud-)studenten te leveren, komen er verrassend genoeg steeds meer (grote) aanvragen uit de zakelijke hoek. Vooral organisatoren van festivals, publieksevenementen en zelfs bedrijfsfeesten bestellen het antikaterdrankje veelvuldig.

Ruim twintig zakelijke afnemers

Dat het reddertje ā€“ zoals het antikatermiddel ook wel wordt genoemd – in de smaak zou vallen, had Remo wel verwacht. “We bieden een goed product tegen een betaalbare prijs op een nieuwe markt”, aldus de jonge ondernemer. Naast de eigen webwinkel is het antikaterdrankje vrijwel vanaf de officiĆ«le lancering te koop bij Bol.com. Ook is er een groothandelsfunctie ontstaan, aangezien het bedrijf inmiddels samenwerkt met zo’n twintig wederverkopers; variĆ«rend van gezondheidswinkels tot slijterijen.

Sinds kort wordt het middel ook in BelgiĆ« verkocht, maar het zou zomaar kunnen dat het werkterrein fors wordt uitgebreid. “We zijn in gesprek met een Europese webshop, zodat we het product nog breder in de markt kunnen zetten”, aldus Remo. “We hebben niet de intentie om meteen de hele wereld te veroveren, maar als zo’n grote speler interesse toont, slaan we dit natuurlijk niet af.”

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten