HelloFresh lanceert Factor in Nederland en België

HelloFresh lanceert Factor in Nederland en België

HelloFresh Group heeft het kant-en-klaar merk Factor uitgebreid naar Nederland en Vlaanderen. In de toekomst verwacht het nog verder uit te breiden binnen Europa. “Factor naar Europa brengen is een belangrijke stap in de merkstrategie van HelloFresh.”

Om de totale markt te vergroten richt HelloFresh zich sinds enkele jaren ook op kant-en-klare maaltijden naast de bekende bezorging van verse producten. Een paar jaar geleden nam het Duitse bedrijf de Amerikaanse onderneming Factor over, dat bekend is door de bezorging van vers bereide maaltijden.

‘60% van het marktaandeel van HelloFresh in de Verenigde Staten komt vanuit Factor.’

Lancering in Nederland en België

Naar eigen zeggen heeft Factor nu maar liefst 60 procent van het marktaandeel van HelloFresh in de Verenigde Staten. Eerder dit jaar lanceerde de dienst in Canada en nu gaat het verder uitbreiden.

“De lancering in Europa is een belangrijke mijlpaal voor de groeistrategie van HelloFresh na de succesvolle vestiging en uitbreiding in Noord-Amerika”, aldus het moederbedrijf in een persbericht. Dat Factor naar Nederland en België komt, heeft te maken met de hoge adoptiegraad van online abonnementsdiensten voor eten en de sterke voorkeur van consumenten.

Gemak zonder compromissen

Klanten van Factor ontvangen verse maaltijden die een week lang houdbaar zijn als ze in de koelkast worden bewaard. De maaltijden zijn samengesteld door chef-koks en diëtisten op basis van onderzoek naar de behoeften van klanten. Het bedrijf biedt een selectie van 12 verse maaltijden per week, geschikt voor lunch en diner. Net als HelloFresh werkt Factor met een subscription commerce-model. Klanten kunnen het abonnement op elk moment pauzeren, wijzigen of opzeggen.

‘We kijken ernaar uit nieuwe klanten te bereiken in Europa.’

“We kijken ernaar uit om nieuwe klantsegmenten te bereiken in Europa, omdat we verwachten dat kant-en-klare maaltijden de komende jaren aanzienlijk zullen bijdragen aan onze groei”, zegt Thomas Griesel, medeoprichter en CEO van HelloFresh. Hij voegt er verder aan toe: “maaltijden van Factor bieden gemak zonder afbreuk te doen aan voeding, versheid of smaak.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten