WebshopOvername.nl verkoopt nu ook domeinnamen

WebshopOvername.nl verkoopt nu ook domeinnamen

WebshopOvername.nl bemiddelt nu ook in domeinnamen. Het overnameplatform richt zicht op een dealwaarde van minimaal 10.000 euro. “We hielden de domeinverkoop altijd af. Maar er kwamen zulke mooie namen binnen dat we ook deze uitdaging wilden aangaan”, zegt mede-eigenaar Sander Scholten, die onlangs Hout.nl verkocht voor 30.000 euro.

Scholten benadrukt dat WebshopOvername.nl geen marktplaats voor domeinen wordt. “We zijn selectief in ons aanbod. De focus ligt op webshops en een actieve bemiddeling bij de (ver)koop hiervan”, verduidelijkt hij. Klanten kunnen volgens hem af en toe een listing verwachten met de top qua domeinnamen.

‘Goede domeinnaam snel duizenden euro’s waard’

Een goede domeinnaam is binnen de ecommerce van grote waarde. Vooral een exact match domain wordt vaak voor tienduizenden euro’s verkocht. Scholten: “Hout.nl bleek 30.000 euro waard en Belegging.nl en Beleggingen.nl gingen samen voor 50.000 euro weg.” WebshopOvername.nl richt zich op .nl- en .com-domeinnamen met een minimale dealwaarde van 10.000 euro.

Alleen al 6 miljoen .nl-domeinnamen.

“Voor de waardering kijken we onder andere naar gerelateerd zoekvolume, legacy, beschikbaarheid van alternatieven, de commerciële inzetbaarheid, lengte en karakters en de branding”, legt Scholten uit. Momenteel zijn er volgens hem ruim 150 miljoen .com en 6 miljoen .nl-domeinnamen. Het merendeel hiervan heeft vooral waarde voor de houder ervan, maar een kleiner deel is ook waardevol voor een bredere doelgroep.

Verkoop op basis van actieve bemiddeling

WebshopOvername.nl richt zich uitsluitend op dit kleine segment van domeinverkoop. Hierbij werkt het platform met actieve bemiddeling, waardoor verkopers hun domeinnaam niet zelf kunnen plaatsen. Volgens Scholten is er al redelijk wat interesse voor de nieuwe dienst. WebshopOvername.nl bemiddelt sinds 2015 bij de (ver)koop van webwinkels. Inmiddels heeft het overnameplatform ruim 45.000 gebruikers.

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten