Webshopovername Handboek gepresenteerd
Het Webshopovername Handboek werd vandaag officieel gepresenteerd. Thuiswinkel.org-directeur Wijnand Jongen was de eerste die een exemplaar in ontvangst nam. Met het boek kunnen (toekomstige) webwinkel-eigenaren alles lezen over hoe ze een webwinkel kunnen kopen of juist verkopen.
De presentatie van het Webshopovername Handboek vond vanmorgen plaats in Ede en de overhandiging van het eerste exemplaar aan Wijnand Jongen betekende ook gelijk het startsein van de landelijke verkoop. Het boek is sinds vandaag verkrijgbaar bij de betere boekwinkel, bij Managementboek.nl en bij Bol.com.
Praktijkcases en inhoudelijke hoofdstukken
In het handboek staat de vraag centraal waar veel online ondernemers vroeg of laat mee te maken krijgen. Gaan ze met hun webwinkel stoppen, gaan ze het verkopen of gaan ze toch door? Met aansprekende praktijkcases en inhoudelijke hoofdstukken over onder meer fiscaliteit, financiering, waardering en recht wordt de lezer stapsgewijs door het overnameproces geholpen.
Webwinkel overnemen is steeds aantrekkelijker alternatief
“Er zijn nu zo’n 80.000 webshops in Nederland”, zo zei mede-auteur Sander Scholten. “Als starter wordt het steeds moeilijker om hier tussen te komen en als bestaande webshop wordt het lastiger om organisch door te groeien. De overname van een (concurrerende) webwinkel met omzet wordt dan ook een steeds aantrekkelijker alternatief. Daarbij maken de concurrerende marktomstandigheden dat verkopers eerder geïnteresseerd zijn om bij een interessant aanbod het stokje door te geven aan een opvolger.”
Auteurs van Webshopovername Handboek
Het handboek is geschreven door Ben Koppenens en Sander Scholten van Webshopovername.nl en Dirkjan Vis van Ecommerce News. Wijnand Jongen schreef het voorwoord, terwijl Arnoud Engelfriet (ICTRecht) en lectoren Lex van Teeffelen (HU) en Jesse Weltevreden (HvA) gastbijdragen hebben geleverd aan het boek.
Reacties