menu

Coolblue deelt cijfers 2016: “best wel goed”

Coolblue heeft zojuist de cijfers over 2016 gedeeld. In een video op YouTube vertelt mede-oprichter Pieter Zwart dat die “best wel goed zijn”. Zo groeide het omnichannel-bedrijf het afgelopen jaar met 55 procent en bedraagt de omzet nu 857 miljoen euro.

De EBITDA nam toe tot 19 miljoen euro, zo onthulde Zwart vandaag. Hij onthulde daarbij ook dat de Net Promoter Score (NPS) van Coolblue, waarmee de klantloyaliteit wordt gemeten, is toegenomen tot een record van 67. “Dat is ongekend hoog voor Nederlandse begrippen”, aldus Zwart.

In de video legt hij ook uit trots te zijn op de lancering van de Coolblue Bezorgservice. De eigen bezorgdienst werd in 2016 gelanceerd en op dit moment zijn er meer dan 300 Coolblue-bezorgers die witgoed afleveren in Nederland.

Uitbreiding magazijn in Tilburg

De omnichannel-retailer heeft ook grootse plannen voor 2017, waarvan Zwart slechts een tipje van de sluier wilde oplichten. Het gaat – alweer- in Tilburg haar centrale magazijn sterk uitbreiden. Er komt wederom 33.000 vierkante meter bij, zodat het magazijn straks in totaal 88.000 vierkante meter zal beslaan.

Nieuwe winkel wordt het paradepaardje

Ook gaat Coolblue een nieuwe winkel openen. “En niet zomaar een nieuwe winkel, namelijk een winkel volgens het nieuwe Coolblue-winkelconcept”, aldus Zwart, die daarbij weggeeft dat het vooral erg groot zal worden en hét paradepaardje van het bedrijf.

2017: verwachte omzet van 1,2 miljard euro

Twee jaar geleden was de ambitie al bekend, maar lag de omzet van het jaar daarvoor ‘nog’ maar rond de 360 miljoen. Wij vroegen ons toen dus voorzichtig af of Coolblue de non-stop groei echt kon volhouden en of de één miljard in 3 jaar tijd geen grootheidswaanzin was, maar voor het komende jaar verwacht Coolblue zelfs een omzet te halen van 1,2 miljard euro. Daarvoor wil het minstens 1,500 nieuwe mensen aannemen.

Tags

Reacties