menu

Conversie ratios flink omhoog in 2009

Tijdens de wereldwijde economische crisis is het een trend om de kans te verhogen dat een bezoeker ook werkelijk de webwinkel verlaat met een paar mooie aankopen. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat bij 42% dit gelukt al is.

Sucharita Mulpuru  van onderzoeksbureau Forrester Research Inc. doet regelmatig onderzoek naar webwinkels. Veelal in opdracht van Shop.org. Dit keer ging het onderzoek met name over de conversie. Het percentage van bezoekers dat uiteindelijk klant wordt. Webwinkels hebben dit jaar massaal aangegeven te willen werken aan de conversie ratios en 42% geeft nu aan dat dit gelukt is. Het gemiddelde percentage is momenteel 3,4%. Per 1000 bezoekers van Amerikaanse webwinkels rekenen 34 mensen bij de kassa af. 

Dit onderzoek is een toevoeging aan een reeks van onderzoeken van Forrester Research. Zo hebben ze onderzocht dat 87% van de webwinkel eigenaren aangeeft dat 2008 een winstgevend jaar was. 57% geeft aan dat 2008 winstgevender is geweest dan 2007. 21% geeft aan dat het minder goed was en een zelfde aantal is gelijk gebleven.

7% verwacht veel betere cijfers in 2010. 43% denkt dat het iets beter gaat. 33% verwacht hetzelde en enkel 17% geeft aan een krimp te verwachten. Dat ligt in lijn met de cijfers van bijvoorbeeld de Nederlandse ecommerce. De crisis lijkt redelijk aan de electronische handel voorbij te gaan.

Bron cijfers: Internetretailer.com

Tags

Reacties