Ecommerce News

ChannelEngine haalt 5 miljoen op

ChannelEngine haalt 5 miljoen op

ChannelEngine, een Nederlands bedrijf dat retailers automatisch laat verkopen op tal van marktplaatsen, heeft 5 miljoen euro opgehaald. Dit gebeurde in een Series A-ronde onder leiding van Inkef Capital. Met het geld breidt ChannelEngine uit naar onder meer Europa en de VS.

ChannelEngine werd in 2013 opgericht, in een tijd waarin het duidelijk werd dat marktplaatsen een zeer prominente plek zouden innemen in de wereldwijde ecommerce. Het bedrijf biedt een managementtool voor groothandels, merken en webwinkels die hun producten willen verkopen via tal van Europese marktplaatsen.

Nu heeft het 5 miljoen euro opgehaald en wil het de kloof tussen online retailers en externe verkoopkanalen zoals die van Zalando en Bol.com overbruggen. Het geld zal worden gebruikt om internationaal verder uit te breiden en de tool verder te ontwikkelen.

ChannelEngine wil internationaal uitbreiden

“De huidige behoefte aan oplossingen in de markt, gecombineerd met de snelheid waarmee bedrijven overstappen op direct-to-consumer ecommerce, maakt dit het ideale moment om op te schalen”, zo laat het bedrijf weten. ChannelEngine is bezig met uitbreidingen naar Europa, de VS, Canada en Mexico.

Dit is het ideale moment om op te schalen.

Investeerder Inkef was niet alleen te spreken over de cijfers (die volgens hen ook vóór corona indrukwekkend waren), maar ook het klantenbestand. Nu merken steeds vaker rechtstreeks naar de consument gaan, biedt het klantenbestand nu een aantal behoorlijk indrukwekkende wereldwijde merken, zo zegt Kyang Yung, directeur Inkef Capital.

Product zoeken via marktplaats in plaats van zoekmachine

Jorrit Steinz, die ChannelEngine heeft opgericht, denkt dat klanten hun zoektocht naar producten hebben verschoven van zoekmachines naar marktplaatsen. “Grote ecommerce-spelers, maar ook zoekmachines en vergelijkingssites veranderen in marktplaatsen. Dit alles creëert veel kansen, maar er ontstaan ook snel uitdagingen rond het beheer van al deze mogelijke verkoopkanalen. Daarom hebben we ChannelEngine gebouwd”, zo licht hij toe.

Grote ecommerce-spelers, maar ook zoekmachines en vergelijkingssites veranderen in marktplaatsen.

Deel dit artikel
Onze redactie

Geschreven door

Onze redactie

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten