Budbee haalt 52 miljoen op

Budbee haalt 52 miljoen op

Pakketbezorger Budbee heeft 52 miljoen euro opgehaald. Dit deed het bedrijf tijdens een nieuwe investeringsronde onder leiding van het Zweedse pensioenfonds AMF. Met het nieuwe kapitaal wil Budbee internationaal verder uitbreiden en haar diensten verbeteren.

AFM investeerde tijdens deze ronde zelf 24 miljoen euro en is één klap een van de drie grootste aandeelhouders van Budbee. De pakketbezorger is op dit moment alleen nog actief in Zweden, Denemarken, Finland en – sinds september 2019 – ook in Nederland. De kapitaalinjectie moet helpen de aanwezigheid van Budbee in Europa verder uit te breiden.

‘Technologie kan pakketbezorging transformeren’

De bezorgdienst heeft grote ecommerce-spelers als Asos, Zalando en H&M in haar klantenkring. “Toen ik Budbee in 2015 oprichtte, zagen mijn team en ik al snel het enorme potentieel van technologie om pakketbezorging te transformeren”, aldus CEO Fredrik Hamilton. “Vandaag de dag hebben we een dienst opgebouwd die geliefd is bij miljoenen mensen in Zweden, Nederland, Denemarken en Finland. AMF is één van de meest toonaangevende pensioenfondsen in Zweden en we zijn erg blij ze voor de lange termijn aan boord te mogen verwelkomen. Hiermee ondersteunen we onze ambitie om ecommerce voor meer mensen binnen Europa uit te breiden en te verbeteren.”

We willen ecommerce voor meer mensen binnen Europa uitbreiden en verbeteren.

Budbee verwerkt momenteel miljoenen bezorgingen per maand en zag een toename van 200 procent ten opzichte van vorig jaar. Volgens Jørgen Höppener, general manager Nederland bij Budbee, is die groei niet alleen te verklaren door de uitbraak van het coronavirus en de daarbij behorende toename van online verkopen. “Je ziet ook dat er een sterke vraag is vanuit consumenten en webshops naar meer duurzaamheid, flexibiliteit en ook capaciteit voor de bezorging van al die bestellingen. Door middel van deze nieuwe investering kunnen we bij Budbee verder groeien om aan die vraag te voldoen.”

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten