Bpost neemt Radial over

Bpost neemt Radial over

Bpost heeft Radial overgenomen, een Amerikaans bedrijf dat eerder door het leven ging als eBay Enterprise. Met de overname, waarbij een bedrag van zo’n 820 miljoen dollar is gemoeid, krijgt Bpost toegang tot diverse ecommerce-onderdelen.

Bpost noemt de overname van Radial zelf een grote sprong voorwaarts in het realiseren van hun groeiambitie. Het wil met inlijven van Radial haar logistieke dienstverlening voor ecommerce versnellen en uitbreiden, zo liet het vandaag weten [pdf].

Radial: 72 miljoen verzonden pakketjes per jaar

Radial biedt allerlei logistieke oplossingen voor de ecommerce-industrie aan, waaronder diensten met betrekking tot betaling, fraudebescherming, magazijnbeheer, orderverwerking, retourzendingen en klantenservice. Radial heeft 24 fulfilmentcentra met een totale oppervlakte van 1,2 miljoen vierkante meter. Het verwerkte bestellingen met een totale waarde van 6,2 miljard dollar en doet 72 miljoen verzonden pakketjes per jaar. Onder haar klanten bevinden zich grote namen als Adidas, Levi’s en Ralph Lauren.

Voor Bpost is de overname van een Amerikaans bedrijf meer dan logisch. In de VS heeft het haar sporen al verdiend met pakketvervoerder Landmark Global, dat het in 2013 overnam. Ook ziet het de VS als een vooruitstrevende ecommerce-markt die snel zal blijven groeien. “Dit biedt een ideale kans om de ontwikkeling van EU’s logistieke markt voor ecommerce te versnellen en een concurrentievoordeel te verwerven.”

Van eBay Enterprise naar Radial

Radial heette ooit eBay Enterprise en dat zit zo: eBay kocht in 2011 GSI Commerce, dat zestienjaar daarvoor was begonnen als verkoper van sportartikelen. In 2013 stopte het met de naam GSI Commerce en werd het omgedoopt tot eBay Enterprise. Hiertoe behoorde ook het eveneens door eBay overgenomen Magento. In 2015 werd eBay Enterprise losgekoppeld van eBay en werd het in vier onderdelen gesplitst, waaronder een enterprise-afdeling. Die ging in 2016, samen met Innotrac op in het nieuwe bedrijf Radial.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten