Bol.com lanceert Retour Ophalen in België

Bol.com lanceert Retour Ophalen in België

Bol.com heeft per vandaag haar dienst Retour Ophalen gelanceerd in België. Deze service maakt het mogelijk dat klanten hun retourpakketje kunnen meegeven aan dezelfde bezorger die ook de pakketjes aflevert.

De dienst wordt door Bol.com aangeboden in samenwerking met Bpost. Retour Ophalen is weliswaar alleen voor klanten met Bol.com Select, de betaalde abonnementsdienst van de retailgigant. Wanneer een klant zijn of haar retour wil meegeven aan een bezorger van Bpost dan moet de retour eerst online aangemeld worden en een afspraakmoment worden gekozen. Ook dient de klant zelf de verplichte retourlabel te printen.

Klant moet eerst de retour aanmelden en de retourlabel printen.

Geen extra vervoer meer nodig

Door Retour Ophalen aan te bieden, kunnen Bol.com en Bpost de bezorgrondes efficiënter benutten en de vulgraad van de bezorgbusjes verhogen. Voor een retour is namelijk geen extra vervoer meer nodig, niet vanuit Bpost, maar ook niet vanuit de klant, die zijn retour anders op een pakketpunt had moeten afgeven.

In Nederland al sinds 2017

In Nederland biedt Bol.com deze service al sinds 2017 aan. Bij de noorderburen is het hiervoor een samenwerking aangegaan met PostNL.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten