menu

Actualiteit in je webwinkel

Koninginnedag komende donderdag, moederdag op 10 mei en vaderdag dit jaar op 21 juni. Welke webwinkel speelt hier actueel op in en heeft in zijn layout of presentatie deze feestdagen meegenomen?

Dat webwinkels vernieuwend en modern willen zijn is duidelijk. Het Internet is snel en een website uit 2000 is online echt al bejaard en heeft waarschijnlijk wel wat updates nodig. Maar hoe ver sla je hier in door? De  feestdagen in december lijken de grotere webwinkels allemaal nog wel mee te nemen. Je kan de webwinkel van Bol.com, Wehkamp.nl of Bartsmit.com niet bezoeken zonder duidelijk te merken dat de Sint en Kerstman weer voor de deur staan. Maar hoe zit dit met de overige feestdagen in het jaar?

Sommige webwinkels spelen duidelijk in op bepaalde doelgroepen. Kinderen, mensen met trendy kleding, of juist de wat oudere gepensioneerden. Juist leuk is het om voor je doelgroep de webwinkel tijdelijk aan te passen en te laten zien dat je bijv. extra moederdag aanbiedingen hebt voor 10 mei aanstaande! Met een duidelijke aanbieding op de voorpagina speciaal voor moederdag, ingepakt in feestelijk papier en een groot “I love mama” sticker op de verpakking!

Persoonlijk denk ik dat dit soort acties veel extra merkgevoel kunnen bouwen bij de doelgroep. Deze ziet duidelijk dat de webwinkel actueel is. Als dit soort ‘kleinere’ feestdagen te veel werk zijn kun je in ieder geval je website een lente of zomers sfeertje geven in deze dagen van april. Bezoekers houden van actuele webwinkels welke het gevoel geven met je mee te willen denken.

Of is dit alles niet in verhouding naar de omzet die dit zal genereren? Welke webwinkels hebben hier ervaring mee en kunnen succes- of juist tegenvallers delen?

Tags

Reacties