Shopify Payments biedt nu ook fysieke betalingen

Shopify Payments biedt nu ook fysieke betalingen

Sinds vorige week kunnen Nederlandse Shopify Payments-gebruikers ook fysieke transacties verwerken. De Canadese webwinkelsoftware-aanbieder is nu ook van mening dat de combinatie tussen online – en offline aanwezigheid de beste kansen op succes biedt.

Hoewel het online aandeel binnen de retailsector met 22 procent hoger is dan ooit, blijft de fysieke retail voor veel consumenten een belangrijk inkoopkanaal. Wie zijn assortiment zowel online als offline aan de man brengt, heeft dus een streepje voor. “Het is nu duidelijker dan ooit dat een omnichannel-aanpak de beste kansen op succes biedt”, zegt Country Manager Mel van Lieshout.

Makkelijker schakelen tussen online- en offline

De vernieuwde betaaloplossing bestond al, maar was nog niet beschikbaar op onze markt. Sinds vorige week kunnen ook Nederlandse omnichannel-spelers gebruikmaken van Shopify Payments, met daarin een geïntegreerde POS (point of sale) en fysieke betaaloplossing. Gebruikers kunnen voortaan via één omgeving hun inventaris, transactiegeschiedenis en klantdata beheren.

Bovendien kunnen retailers makkelijker schakelen tussen online- en offline informatie, aangezien alle data uit één systeem komt. “Gebruikers kunnen bijvoorbeeld hun offline voorraad gemakkelijk online verplaatsen en afhalingen en retouren op locatie beheren. Ook krijgen zij op elke locatie toegang tot de aankoopgeschiedenis van klanten, waardoor zij in staat zijn om hen beter te helpen”, stelt Mel.

Meer fysieke betaaloplossingen voor Nederlanders

De POS-oplossing bestaat onder meer uit een geïntegreerde kaartlezer, waardoor Nederlandse retailers op meer manieren fysieke betalingen kunnen accepteren. Zo kunnen zij nu ook Maestro en V-Pay aanbieden. Ook belooft Shopify het backoffice-proces te versimpelen, omdat zowel de verkopen als de (uit)betalingen vanaf één locatie worden beheerd.

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten