Marktplaats en Shopify lanceren app

Nederlandse Shopify-verkopers kunnen vanaf nu met de gratis Marktplaats Pro-app hun producten op Marktplaats aanbieden. Op die manier bereiken ze meteen de acht miljoen bezoekers van het platform.
Eerder deze maand lanceerde Shopify nog een lokalisatie-tool. Vanaf deze week kunnen webwinkels die draaien op de webwinkelsoftware van het platform met de Marktplaats Pro-app eenvoudig hun bereik vergroten. Producten worden automatisch geïntegreerd met Marktplaats. Volgens de softwareleverancier helpt de app Shopify-verkopers om hun omnichannel-strategie verder uit te breiden.
Nieuwe saleskanaal
“We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om verkoopkansen en -kanalen voor onze verkopers te creëren”, vertelt Mel van Lieshout, country manager bij Shopify. “Via deze gratis Marktplaats Pro-app kunnen retailers met één druk op de knop een nieuw saleskanaal toevoegen aan hun omnichannel-strategie.”
‘Ondernemers profiteren van het bereik van Marktplaats’
“Daarnaast profiteren ze van het enorme bereik van Marktplaats doordat de resale-markt alleen maar groeit, maar het biedt ook kansen om nieuwe producten aan te bieden. Dit is slechts de eerste uitkomst van een mooie samenwerking om ondernemers steeds verder te faciliteren in hun verkoopmogelijkheden.”
Online zichtbaarheid vergroten
“Online zichtbaarheid is de afgelopen jaren alleen maar belangrijker geworden voor ondernemers. Bij Marktplaats willen we het voor deze groep zo makkelijk mogelijk maken om hun producten aan te bieden aan de maandelijks ruim acht miljoen bezoekers met koopintentie”, aldus Clemens Timmermans, Hoofd Marktplaats Zakelijk.
Reacties