Witgoedwinkel lokt mensen met webcam

Witgoedwinkel lokt mensen met webcam

Een Duitse verkoper van witgoed en consumentenelektronica heeft een slimme manier gevonden om online consumenten naar de stenen winkel te lokken. Het heeft hiervoor een webcam neergezet in de winkel, die gericht staat op één product dat op dat moment in de aanbieding is. Wie het eerst naar de winkel komt, wie het eerst maalt.

Walgenbach Direkt verkoopt al jaren elektrische apparaten via twee vestigingen in Düsseldorf. De retailer verkoopt niet online, naar eigen zeggen omdat hun producten (restpartijen, beëindigde modellen, retouren, apparatuur met lekschade, et cetera)  dagelijks worden ingevoerd en veel apparaten slechts zeer korte tijd beschikbaar zijn. “De inspanning om de vele koopjes met foto en beschrijving online te plaatsen zou te hoog zijn en de prijzen onnodig verhogen.”

Schnäppcam toont aanbieding vanuit de winkel

Toch wil Walgenbach online consumenten verleiden om naar hun twee winkels te komen. En dat probeert het nu te doen met een speciaal hiervoor opgezette website, Schnäppcam.de. Hierop zijn webcambeelden te zien van een tijdelijke aanbieding in de winkel. “Haal de aanbieding bij ons op voordat iemand anders ermee vandoor gaat!”, zo valt te lezen op de site, die bijvoorbeeld op dit moment een Miele-koelkast voor 333 euro verkoopt.

De actie met de Schnäppcam is nu van een retailer die enkel offline verkoopt, maar kan natuurlijk ook prima opgepikt worden door een omnichannel-speler die wat extra aandacht wil voor ene (nieuwe) stenen winkel, om upselling toe te passen, haar expertise te tonen of om gewoon het aantal bezoeken in de stenen winkel te verhogen. Hoe lang zal het duren voordat een omnichannel-speler in Nederland een dergelijke actiesite opzet?

Schnäppcam

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten