Ecommerce News
menu
lightspeed ecommerce

Wibra lanceert incomplete webshop

Wibra lanceert incomplete webshop

Wibra heeft haar webwinkel gelanceerd. Op deze manier wil de retailer tijdens de lockdown toch een afzetkanaal hebben. Vooralsnog worden slechts 73 huis-en-tuinartikelen en 14 verzorgingsproducten verkocht. Wibra is ook karig in het aanbod van betaalmethoden: klanten kunnen alleen met iDeal betalen.

En daarmee voldoet Wibra al gelijk niet aan de Nederlandse wet. Die schrijft immers voor dat webwinkels tenminste één achterafbetaalmethode moeten aanbieden, aangezien het niet is toegestaan om meer dan de helft van het te betalen bedrag als vooruitbetaling te vragen. Iets wat wel gebeurt als de klant met iDeal betaalt.

Verder lijkt de webshop wel érg snel in elkaar gezet te zijn. De algemene voorwaarden lijken wel van internet geplukt  en het feit dat zelfs het KvK-nummer niet is ingevuld, belooft weinig goeds van zo’n bekende retailer.

"Kvk-nummer invullen"
“Kvk-nummer invullen”

Wibra bezorgt thuis of bij DHL ServicePoint

Wibra bezorgt de producten landelijk aan huis of via DHL bij een DHL ServicePoint. Bestellen kan pas nadat er voor minimaal 10 euro (exclusief verzendkosten) is besteld. De verzendkosten bedragen op dit moment 4,95 euro.

Nog vrij schaars aanbod

Op dit moment is het aanbod vrij schaars. Op het moment van schrijven zijn er 84 verschillende producten te vinden, waarvan meer dan een derde van het eigen merk Dasty. De schoonmaakmiddelen van Dasty zijn bij veel consumenten geliefd, wat ook wel blijkt uit dat de Dasty Fan Club op Facebook, die meer dan achtduizend leden telt.

Thuisbezorging waarschijnlijk niet permanent

Tegenover Retailnews vertelde CEO Bas Duijsens al dat bij goede resultaten er op termijn misschien meer producten worden toegevoegd. Maar de retailer wil eerst alles goed testen en alle kinderziektes eruit halen. “We moeten onszelf niet voorbij rennen”, zo zegt hij. Hij laat ook weten nog te twijfelen of de webshop blijft thuisbezorgen, gezien de relatief hoge kosten van het verzenden van zulke laaggeprijsde producten. Er zou wel worden gekeken naar click & collect.

Wibra denkt serieus na over click & collect.

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch