menu

WebwinkelKeur biedt Google Seller Rating aan

WebwinkelKeur heeft iets nieuws voor haar leden: de Google Seller Rating. Deze gele sterretjes die bekend zijn van Google Ads en Google Shopping kunnen nu ook door webwinkels, aangesloten bij het keurmerk, gebruikt worden.

WebwinkelKeur is hiermee naar eigen zeggen de derde Nederlandse partij die de Google Seller Rating aanbiedt aan webwinkeliers maar er zijn in ons land natuurlijk ook wel wat internationale spelers actief. Het lijstje van dertig aanbieders op de Google-site toont ons bijvoorbeeld onder andere Feedback Company, KiyOh, Klantenvertellen, Trusted Shops en Trustpilot.

‘Google Sterren nu bereikbaar voor kleinere webwinkel’

Wat WebwinkelKeur onderscheidt van de anderen, aldus het keurmerk zelf, is dat de prijzen van internationale partijen boven de 100 euro per maand beginnen, terwijl WebwinkelKeur twee tientjes hiervoor vraagt. “Hiermee worden de felbegeerde Google Sterren ook bereikbaar voor de kleinere webwinkelier. Deze meerkosten zijn nodig om kostendekkend te zijn, op de betaalde uitbreiding wordt voorlopig geen winst gemaakt”, aldus het keurmerk.

Daan Vaneker, directeur van Stichting WebwinkelKeur, benadrukt dat hun leden al bij hen terecht konden voor sterren in de onbetaalde zoekresultaten, maar dat daar nu dus ook de sterren in de betaalde zoekresultaten bijkomen.

Google Seller Rating

De sterren van de organische zoekresultaten maken deel uit van de rich snippets van Google, die gratis zijn te gebruiken. De sterren in de betaalde resultaten, die dus kunnen verschijnen in Google Ads of Google Shopping, worden de Google Seller Rating genoemd en kosten geld. Volgens Google zorgen deze sterren voor een gemiddelde verhoging van 17 procent van de click-through-rate en worden de cost-per-clicks verlaagd.

Google Seller Rating en rich snippets

Tags

Reacties