menu

Tel Sell terug op TV na overname

Tel Sell komt weer terug op de televisie. Het bekende thuiswinkelbedrijf is overgenomen door het internationale homeshoppingbedrijf MediaShop, dat mede dankzij de inlijving van Tel Sell nu ook ons land wil veroveren. Met opnieuw gelanceerde tv-reclames op RTL wordt daar nu aan gewerkt.

Exact een jaar geleden ging Tel Sell samen met WebshopOvername.nl, dat bemiddelt tussen de aan- en verkoop van ecommerceondernemingen op zoek naar een nieuwe eigenaar. Dat bericht genereerde veel aandacht en leverde uiteindelijk zelfs publiciteit op tot in Oostenrijk. En daar zag Mediashop al snel de voordelen in van een overname.

Volop productinnovaties

Het in 1993 opgerichte Tel Sell focust zich al jaren volledig op het online shoppingkanaal, maar MediaShop wil het aanbod juist weer via televisie onder de aandacht brengen bij consumenten. Het Oostenrijkse bedrijf kocht na de overname dan ook vrijwel direct zendtijd in bij RTL en bracht hiermee Tel Sell na vier jaar terug op de buis. Onder de nieuwe naam ‘Tel Sell – part of MediaShop” belooft hij het Nederlandse publiek allerlei nieuwe en opwindende productinnovaties, die deels ook door Mediashop zelf worden ontwikkeld.

West-Europa veroveren via Nederland

MediaShop, sinds 1999 actief, heeft hoofdkantoren in zowel Oostenrijk als Duitsland en doet nu dus ons land aan. Maar het kijkt meteen verder dan onze landsgrenzen. “Het is ons doel om de Nederlandse markt te ontwikkelen tot een succesvolle pijler binnen het MediaShop-landschap, maar we willen ook uitbreiden naar andere West-Europese landen”, aldus algemeen directeur Philip Nachbaur.

Tags

Reacties