picqer

Sendcloud lanceert Tracking voor SMS

Sendcloud lanceert Tracking voor SMS

Samen met CM.com introduceert Sendcloud de functie Tracking voor SMS. Online retailers kunnen het trackingproces voor klanten optimaliseren door hen tracking-updates te sturen via SMS. Dit moet een negatieve klantervaring voorkomen.

Maar liefst 20 procent van de Nederlandse consumenten geeft in onderzoek aan niet opnieuw bij een webwinkel te bestellen als de tracking van een verzending beperkt is. Duidelijke track-and-trace-updates zorgen ervoor dat klanten snel op de hoogte zijn van vertragingen, wat een negatieve klantervaring voorkomt.

Sendcloud lanceert vandaag samen met techbedrijf CM.com Tracking voor SMS. Het stelt webwinkeliers in staat om automatisch berichten via SMS te sturen om klanten te informeren over hun afleverstatus.

79% ontvangt het liefst updates via email

Uit eigen onderzoek bleek al dat veel Nederlanders het liefst tracking updates via email ontvangen (79 procent). Via SMS neemt wel toe in populariteit (26 procent). Sendcloud koos deze functie zodat klanten in elke fase van het verzendproces op de hoogte gehouden worden.

‘Klanten krijgen toegang tot een branded trackingpagina.’

Het was voor webwinkeliers al mogelijk om via hun profiel in Sendcloud tracking-updates in te stellen, nu kunnen ze daar ook tracking voor SMS activeren. Elke webwinkelier bepaalt zelf wanneer updates verstuurd moeten worden. Klanten ontvangen deze updates automatisch en daarnaast kunnen ze meer details vinden op een branded trackingpagina.

‘Tracking-updates voorkomen verzendchaos’

“Nu de feestdagen dichterbij komen bereiden veel online retailers zich voor op de piek in bestellingen, tegen het einde van het jaar. Tracking-updates zijn een belangrijk ingrediënt in het voorkomen van verzendchaos”, aldus Rob van den Heuvel, CEO en co-founder van Sendcloud.

‘Webwinkels kunnen hun klanttevredenheid verhogen.’

“Door klanten goed en voortdurend op de hoogte te houden van mogelijke vertragingen kunnen webwinkels hun klanttevredenheid verhogen. Door samen te werken met CM.com stellen we retailers vanaf nu in staat om tracking-updates via SMS te versturen om klanten bij elke stap van hun bestelling op de hoogte te houden.”

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten