Robin overgenomen door CM.com

Robin overgenomen door CM.com

Klantenserviceprovider Robin is overgenomen door het Bredase techbedrijf CM.com. Volgens oprichter en CEO Patrick Speijers past de overname perfect in de visie en missie die Robin eind 2019 had opgesteld. En dat is klantenservice bieden als onderdeel van een groter geheel.

De overname gebeurt door middel van contanten en aandelen. Dat heeft CM.com onthuld voordat de beurzen vanochtend open gingen. Het bedrijf ging afgelopen februari naar de beurs, dankzij een fusie met Dutch Star Companies One.

‘Onderdeel van een grotere familie’

Voor Robin komt de overname op een zeer gepast moment. In een LinkedIn-post legt oprichter en CEO Patrick Speijers uit dat na mooie vermeldingen in de Deloitte Fast 50 uit 2018 en 2019 het bedrijf eind vorig jaar hun visie, missie en doelen onder handen had genomen. Daarin stond onder andere: “Robin biedt conversational commerce-oplossingen voor klantenservice als onderdeel van een grotere familie van commerce-, marketing- en servicebeheeroplossingen”.

Daarover zegt Patrick nu: “Een strategische keuze die we vorig jaar ergens in de toekomst reeds hadden voorzien, maar op dat moment konden we ons nog niet voorstellen dat dit in 2020 reeds gerealiseerd zou worden. ‘Wat goed is komt snel’ luidt het gezegde.”

Wat goed is, komt snel.

Hij legt verder uit hoe Robin graag een one-stop-shop wil zijn en dat voor hen sterke samenwerkingen cruciaal zijn om klanten te kunnen blijven bedienen van de nieuwste technologieën. Als onderdeel van CM.com moet dat lukken. De software van Robin zal ook onderdeel gaan uitmaken van CM.com’s Mobile Service Cloud-oplossing.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten