menu

Recordaantal bezoekers voor Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen zijn inmiddels een week achter de rug en de organisatie spreekt van wederom een geslaagd evenement. De 2017-editie wist met 11,116 bezoekers zelfs een persoonlijk record te vestigen. Nog nooit kwamen er zoveel mensen op de twee dagen in Utrecht af.

Zelf waren wij ook aanwezig tijdens beide dagen en wat ons vooral opviel, was dat er dit keer opvallend veel gedeelde stands waren. Zo deelde Intershop een stand met partners Target2Sell en inRiver, en deed Advisie het samen met Shopworks en Exact. Nu zal dat vooral zijn uit kostenoverweging, maar het laat ook zien dat bedrijven steeds meer en nadrukkelijker voor elkaar durven te kiezen.

Volgens de Vakdagen-organisatie was de keynote van Google door Pim van der Feltz een van de drukst bezochte presentaties. Hij had als belangrijkste tip voor alle toehoorders dat ze moeten checken hoe goed ze zijn op het gebied van mobile. “Lukt het je niet om mobiel goed te werken, vergeet het dan maar”, zo waarschuwde hij de aanwezigen.

11,116 bezoekers in twee dagen

Zoals gezegd werd er tijdens deze editie een bezoekersrecord gevestigd. Op de eerste dag kwamen 5,627 bezoekers naar de Jaarbeurs, terwijl de tweede dag 5,489 bezoekers werden verwelkomd. Uit de statistieken blijkt dat van de in totaal 11,116 bezoekers er 490 bezoekers op beide dagen aanwezig waren. Dat vinden wij wat aan de lage kant, maar het laat volgens ons ook zien dat veel mensen vooral kwamen om bepaalde stands te bezoeken en bedrijven te spreken. En als je van ver komt, is het ook wel logisch dat je niet twee dagen achter elkaar naar Utrecht reist.

Qua standhouders was Qwindo wel een verrassing te noemen. Deze nieuwe speler, gelanceerd door MultiSafepay, stond voor de ingang en was dus niet te missen. Voor de rest waren er gewoon weer een boel namen die je verwacht tijdens de Vakdagen en waarvan het leuk is om ze weer eens te spreken of te zien met wat voor nieuws ze zijn komen aanzetten.

Volwassener publiek tijdens de Vakdagen

Het publiek is in de loop der jaren wel aanzienlijk veranderd. Zo lijkt het wel of het publiek wat ‘volwassener’ is geworden. Het aantal starters lijkt te zijn afgenomen, iets wat ook werd bevestigd door Ruud Stelder van platinum sponsor Lightspeed. “Normaal zien we best veel starters, maar dat is nu veel minder. We hebben nu ook veel fysieke retailers mogen verwelkomen op onze stand, retailers die al een paar jaar meedraaien.”

Tags

Reacties