menu

Otrium haalt 24 miljoen euro op

Otrium haalt 24 miljoen euro op

Fashion-outlet Otrium heeft 24 miljoen euro opgehaald. Dat deed het in een investeringsronde B, geleid door door Eight Roads Ventures en huidige investeerder Index Ventures. Met het geld wil Otrium haar outlet-fashionplatform verder uitbreiden.

Index Ventures is geen onbekende voor Otrium en de online fashion-retail in zijn geheel. Zo stak het eerder al geld in populaire ecommerce-spelers als Asos, Net-a-porter en Farfetch. Eight Roads Ventures stak daarentegen kapitaal in bekende ecommerce-bedrijven als Alibaba en Made.com. Otrium heeft nu in totaal 33 miljoen euro opgehaald de afgelopen jaren.

Beide investeerders staken geld in bekende ecommerce-spelers.

Het idee achter Otrium is dat modemerken nog wat verdienen met de voorraden die ze om wat voor reden niet meer verkocht krijgen. Via het online platform krijgen consumenten namelijk toegang tot de overgebleven voorraad van opkomende en bekende modemerken.

Otrium regelt opslag en verzending

Aangesloten merken krijgen inzicht in het verkoopproces en Otrium biedt slimme pricing-tools om verkoop van de kleding en accessoires te stimuleren. Daarnaast regelt het platform (dat in 2018 werd verkozen tot beste nieuwkomer tijdens de Shopping Awards) ook alle opslag en verzending voor de aangesloten fashionmerken.

1 miljoen shoppende leden

Otrium werd in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra. In de afgelopen vier jaar won het niet alleen een Shopping Award, maar stond het ook in de 30 under 30 list of Best Entrepreneurs van Forbes, won het de Deloitte Rising Star Award in 2019 en kreeg het een plekje in de honderd heetste startups in 2018, opgesteld door Wired.

Daarnaast wist het ook samenwerkingen aan te gaan met bekende modemerken als G-Star, Asics, Puma en Scotch & Soda en heeft het een community van meer dan 1 miljoen shoppende leden.

Tags

Reacties

Henoch

Henoch

Hoofd- en eindredacteur. Houdt niet van taalfouten.

Bekijk alle berichten van Henoch